מכירים את זה שאין לכם כוח להכין ארוחת ערב או צוהריים מושקעת? דווקא עכשיו לא מתחשק לכם לעמוד ליד הכריים ולהתחיל לבשל מנות פאר בעלות מרכיבים ומצרכים אינסופיים. נכון, המנות מאד טעימות אבל מתחשק לכם משהו קליל ומהיר. לפניכם שש רעיונות לארוחות סופר מהירות, טעימות ומשביעות. מוכנים, היכון, יצאנו לדרך.

 

שקשוקה

אחד המאכלים הפשוטים להכנה והקלים ביותר. שקשוקה היא שילוב של מאכל מבושל עם ירקות וביצים מושלם לארוחה מהירה. להכנת השקשוקה תזדקקו לבצל יבש, שום, עגבניות בשלות, גמבה, פלפל ירוק חריף, שמן, מלח, פלפל שחור, פפריקה, מים, רסק עגבניות וביצים. אופן הכנה: חתכו לקוביות גדולות את  הירקות והכניסות למחבת רחבה עם שמן. טגנו אותם יחד ובשלו אותם כעשר דקות על אש גבוהה.

לאחר מכן, הוסיפו את רסק העגבניות, מעט מים והתבלינים. ערבבו היטב. כעת, צרו גומות קטנות בתוך התבשיל והכניסו לתוכן את הביצים. הנמיכו את האש וכסו במכסה. בשלו עוד רבע שעה והרי לכם שקשוקה חריפה, טעימה וחמה מוכנה לאכילה. מומלץ להגיש לצידה פיתה או לחם לבן.

פסטה ברוטב שמנת פטריות

זהו מאכל טעים, מפנק ומנחם. קל להכין אותו וכיף יותר לאכול אותו. להכנתו נזדקק לפסטה עדיף מסוג פטוצ'יני, סלסילת פטריות טריות, שום, שמן זית, מכל שמנת מתוקה, גבינת פרמזן, חמאה, מלח, פלפל ואגוז מוסקט טחון.

את הפסטה הכינו בסיר גדול עם מים ומלח לפי הוראות היצרן. להכנת הרוטב נזדקק למחבת גדולה שבה נזלף מעט שמן זית. יש לקצוץ את שיני השום דק ולהוסיפן לשמן, לטגן קלות ולהוסיף את הפטריות מיד פנימה לאחר ששטפתן אותן היטב ופרסתם אותן. כעת, ערבבו את הפטריות עם השום יחד עד שהפטריות יחלו להגיר נוזלים. הוסיפו את השמנת המתוקה, וערבבו. הוסיפו ארבע קוביות של חמאה והמיסו אותן אחת אחת בתוך השמנת. גררו מעט גבינת פרמזן והוסיפו אותה לאחר שהחמאה נטמעה לחלוטין ברוטב, תבלו עם מלח, פלפל ואגוז המוסקט. המנה מוכנה. מומלץ להגישה עם גבינת פרמזן מגוררת ועירית קצוצה לצד כוס יין לבן.

כריך חביתה מפנק

לפעמים יש חשק לכריך מפנק במיוחד, כזה שלא רוצים להפסיק לאכול. להכנת הכריך הזה תזדקקו לבאגט או לחמנייה טרייה, ביצים, חמאה, מלח, גבינת שמנת, עגבנייה בשלה ומלפפון חמוץ. עם סכין פרסו את הבאגט או הלחמנייה ומרחו בנדיבות שכבה עבה של גבינת שמנת.

במחבת קטנה המיסו חתיכת חמאה, שפכו את תערובת הביצה פנימה והוסיפו מעט מלח. לאחר שהחביתה מוכנה, הניחו אותה על גבי גבינת השמנת. עכשיו, חתכו פרוסות עגבנייה והניחו אותם על החביתה, לצידן הוסיפו רצועות מלפפון חמוץ ולפניכם כריך חביתה מפנק במיוחד.

ירקות חתוכים לצד מטבל שום

לפעמים יש חשק לאכול ירקות חתוכים טריים עם מטבל. אפשר להניח את הירקות בתוך קערת גדולה או פלטת הגשה. ירקות שטעמם משתלב נפלא עם מטבל שום הם: מלפפון ירוק, גזר, שומר, קולורבי, גמבה וכמובן שניתן להוסיף ירקות אחרים שאתם אוהבים. להכנת פלטת הירקות יש לשטוף היטב את כל הירקות ולחתוך אותם. את המלפפונים הירוקים תוכלו לחתוך בסגנון ג'וליאן, את הגזר למקלות, את הגמבה לרצועות ואת הקולורבי והשומר לפרוסות. סדרו אותם יפה בפלטת ההגשה שלכם.

להכנת מטבל השום תזדקקו ל-5-4 שיני שום, מלח, לימון, מים, מיונז ומעט בזיליקום יבש אם אתם רוצים. כעת, כתשו את שיני השום לתוך קערה קטנה, הוסיפו כמות נכבדת של מיונז וערבו היטב. הוסיפו מעט מים ומיץ לימון, תבלו עם מלח ובזיליקום. שפרו תיבלון במידת הצורך. והגישו את המטבל במרכז פלטת הירקות שלכם.

 

סלט טונה

סלט טעים וקל להכנה. המצרכים הנדרשים להכנתו הם: קופסת טונה, גרעיני תירס, גמבה, מלפפון חמוץ ומיונז. להכנה קחו קערה והניחו בה את נתחי הטונה, הוסיפי גרעיני תירס, גמבה חתוכה לקוביות קטנות ומלפפון חמוץ חתוך לקוביות קטנות. ערבבו. הוסיפו את המיונז וזהו, הסלט מוכן. תוכלו לשדרגו עם מעט שמיר, גבינה בולגרית או פלפל ירוק חריף.

טוסט גבינה צהובה

מאכל אהוב הן על ילדים והן על מבוגרים הוא הטוסט. לגרסתו הפשוטה ביותר תזדקקו לשתי פרוסות לחם, קטשופ או רסק עגבניות (מה שאתם מעדיפים) ופרוסות גבינה צהובה. להכנתו נמרח את הקטשופ או רסק העגבניות על פרוסות הלחם, נניח במרכז פרוסת גבינה צהובה או יותר, נסגור עם הכריך ונניח בטוסטר. לצידו תוכלו לחתוך מעט ירקות טריים וליהנות מטוסט טעים ומהיר הכנה.