נוסעים בקרוב לקמפינג במצפה רמון? בחודש הקרוב מתקיים באתר D-MARS במכתש רמון פסטיבל מכתש של כוכבים עם המון פעילויות סביב הכוכבים הנופלים שרואים בשמי הלילה מדי קיץ.

הפסטיבל מתקיים בסופי שבוע, בימים חמישי ושישי בערב ובכל ימות השבוע של מטר המטאורים (הפרסאידים) בתנאי צפייה אידיאליים בשמורת אור הכוכבים של מכתש רמון.

פסטיבל הכוכבים במכתש רמון

הפעילויות בפסטיבל כוללות ביקור במתחם D-MARS המדמה חיים על מאדים, מתחם טלסקופים לצפייה בשמש ובכוכבים, הקרנת סרטים ב-360, תערוכת צילומי כוכבים מחווה לצלם הבינלאומי פיליפ בונו, אזור יצירה לילדים,מתחם אוכל ומשקאות ומופעי קרקס ואמנות שיעיפו את המשפחה והילדים לחלל ובחזרה.

4 שנים אחרי שהוכרז מכתש רמון כשמורת אור כוכבים, המקום האידיאלי לצפייה בכוכבים, לפעילויות אסטרונומיה ולחקר החלל והמאדים יתקיים השנה לראשונה במתחם – D-MARS פסטיבל הכוכבים לכל המשפחה. לאור הניסיון של שנה שעברה, בה הגיעו מעל ל-30 אלף איש לצפות במטר המטאורים המפורסם בסופ"ש אחד של אוגוסט ינסו השנה במצפה רמון לפזר את האירוע לסדרה של אירועים על פני חודש.

מאחורי היוזמה וההפקה עומד נדב סילברט בעלים של מרכז בטבע, המובילה פעילויות הדרכה של של אסטרונומיה במצפה רמון שמפיק פסטיבל מתמשך של אירועים ופעילויות אסטרונומיה חווייתיות לכל המשפחה למשך חודש וחצי. את תכנון הפסטיבל והתוכן מלווים אנשי מקצוע המובילים בתחום בהם: ד"ר יגאל פת-אל- מחבר אנציקלופדיות קבוצות הכוכבים ומנהל לשעבר של הפלנטיריום בגבעתיים, פרופ' הלל רובינשטיין מנכ"ל D-MARS, אירה  Starman  מצ'פסקי , מנכ"ל חברת Astronomy Israel, פיליפ בונו – מצלמי האסטרונומיה הבכירים בארץ ובעולם ואורי כץ, ראש תחום אסטרונומיה מרכז הדרכה בטבע..

בפסטיבל מגוון רחב של מתחמים מלאי תוכן, חוויה וקולינריה:

בפסטיבל מגוון  מתחמי תוכן, חוויה וקולינריה:

  • מתחם טלסקופים ייעודים לצפייה במערכת השמש , בשקיעה ובכוכבים עם הטלסקופ הנייד הגדול ביותר בישראל.
  • מתחם D-Mars מהווה מעין מעבדת שטח בה מבוצעות משימות מחקר המסייעות לצבירת ידע ונסיון לקראת טיסות מאוישות למאדים. כיום מגיעות סוכנויות חלל מכל העולם (יש פחות מ-10 מתחמים מסוג זה בעולם). סיור ב"הבטיאט" בו חיים האסטרונאטים. היכרות עם טכנולוגיות חלל המאפשרות לנו לחקור ולהגיע למאדים, הציוד הנלווה 
  • תערוכת מחווה לצלם הכוכבים הנודע – פיליפ בונו .
  • הקרנת סרטים ב-360 מעלות. בשעות הערב יוקרן על כיפת הפלטנריום (קוטרו 7 מ' וגובהו 4 מ') הסרט ",STARS", סרט מבוא לאסטרונומיה לכל המשפחה ובשעות המאוחרות יותר יוקרנו מגוון סרטים על אתגרים עכשוויים בעולם המדע
  • הרצאות מדעיות לכל גיל -בתחום אסטרונומיה, קוסמלוגיה, צילום חלל ועתיד האנושות מחוץ לכדור הארץ. 
  • הדרכות כיפת שמיים. בעזרת ציין לייזר ירוק מדריכי הכוכבים המנוסים של מצפה הכוכבים בטבע יובילו אתכם לטיול מרהיב על פני כיפת השמיים המדברית. תכירו מעט את עולם המושגים הקוסמי, חייהם של הכוכבים והמרחקים העצומים שמפרידים ביניהם וגם את הפינה הקטנה שלנו, מערכת השמש.
  • מתחם אוכל ומשקאות – של פאב הברך המפורסם של מצפה רמון שפותח לראשונה סניף על מאדים.
  • מופעי קרקס ואמנות אור קולי – אמן הקרקס מור רון במופע במדבר הפתוח לצד אפקטים מתוך אמנות אור קולית. 

איפה ישנים במצפה רמון?

אחרי הפעילות מומלץ להשאר לישון באזור: בחניוני השלט של גוונים או חניון הגבס, בחניון בארות של רשות הטבע והגנים, בחניון הגלאמפינג של סלינה, בחוות נועם, בצימרים או בתי המלון של מצפה רמון.

כרטיסים באתר: https://bit.ly/CREATEROFSTARS

קוד הנחה: kinderSTARS21 | מידע נוסף: 053-9347555