מסלול טיול לאורך הצד הצפון מערבי של הכנרת העובר בין חורשות אקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחל ומבני אבן עתיקים מימי הטורקים. לאורכו של השביל נהנה מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע ומנופי הכנרת המלאה ולסיום נוכל להשאר ללון באחד מאתרי הקמפינג הרבים הקיימים באזור וסביב הכנרת.

גשר אריק עד כפר נחום – תיאור המסלול

נתחיל את הטיול בחורשת האקליפטוס שעל שפת הירדן, נצעד מערבה בשביל סובב כנרת הסלול היטב בקטע הזה, בתחילה על שפת הירדן ובהמשך על שפת הכינרת.

ממשיכים ללכת מערבה כשמשמאל נופי הכינרת. כעבור כ-2 ק"מ מבחינים בערוץ נחל אור, הזורם כל השנה בזכות מעיין עין עייש, הנובע בין כביש 87 לכינרת ובסמוך מגלים את אתר תל עייש, ישוב קדום מתקופת הברזל ועד התקופה העותומאנית.

לאורך השביל עוברים דרך חוף מפרץ אמנון היפיפה וחוף ספירית. לאחר כחצי קילומטר חוצים את נחל כורזים בשביל צר ומסיימים את המסלול בגן לאומי כפר נחום (הכניסה לגן הלאומי עצמו בתשלום)

אורך המסלול: כ- 4.5 ק"מ.. למעוניינים במסלול קצר יותר של 2 ק"מ בלבד, ניתן להגיע עד לעיינות עייש ולהחנות את הרכב הנוסף בחוף מפרץ אמנון.

סוג המסלול: קווי – יש צורך בהקפצת רכב לקצה מסלול הטיול.

דרגת קושי: קלה, מתאים לכל המשפחה (המסלול לא נגיש לעגלות תינוק – מומלץ להצטייד במנשא)

תצפית מחצי האי במקטע שביל סובב כינרת מכפר נחום
תצפית מחצי האי במקטע שביל סובב כינרת מכפר נחום. צילום: רשות הכנרת

איך מגיעים למסלול הטיול מגשר אריק לכפר נחום?

נתחיל את הטיול בכביש 87, כביש צפון הכינרת. למגיעים מכיוון מערב, פונים ממש לפני גשר אריק דרומה בשביל עפר עד שפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט הקיאקים של אבו קיאק. יש צורך ברכב נוסף שיחכה בסוף המסלול בגן לאומי כפר נחום. ווייז: גשר אריק.

השכרת אוהלים בכנרת, חוף ירדן כנרת, קמפינג בכנרת
השכרת אוהלים בחניון ירדן כנרת

קמפינג בסובב כנרת באזור המסלול

איגוד ערים כנרת מפעיל 17 חניוני לילה מסודרים הפתוחים כל השנה בחופים מסביב לכנרת מחוף אמנון בצפון ובעד חוף צמח בדרום הכנרת. הכניסה לכל החניונים ברגל היא חופשית ללא תשלום עבור הכניסה או הלינה בחניוני הקמפינג (למעט התשלום עבור החניה שעומד על כ-62 ש"ח ל-24 שעות לרכב). אין צורך לתאם הגעה והלינה בחניונים היא על בסיס מקום פנוי.

בנוסף קיימים מסביב לכנרת חניוני קמפינג של זכיינים או חופים פרטיים בהם ניתן להקים אוהלים פרטיים או ללון באוהלים של המקום (אוהלים רגילים או אוהלים ממוזגים) כדוגמת חניון חוף חקוק (החוף הירוק), חוף אי שם בחוף גולן, חניון הגלמפינג החדש בחוף דוגה, חניון חוף האון וחניון ירדן כנרת.

שביל סובב כינרת כפר נחום
שביל סובב כינרת כפר נחום. צילום: רשות הכנרת

שביל סובב כינרת, הוא אחד הפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, שנועד לאפשר מעבר חופשי למטיילים לאורך חופי הכינרת באמצעות שביל טיילות, נוח ונגיש, המקיף את הכינרת. השביל מתחבר לשביל ישראל ולשביל הבשורה היורד מנצרת שאולי יחזור ויארח מטיילים מחו"ל עם פתיחת ישראל לתיירים החל מהשבוע.

השביל הוסדר והוכשר לטיולים רגליים בעזרת מתנדבים וקבוצות נוער מבתי ספר מכל רחבי הארץ שנרתמו לעשייה, אימצו מקטעים שונים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, הציבו ספסלים בפינות החמד, התקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים, נקודות תצפית ועוד.

מסלול טיול סובב כנרת
מסלול טיול סובב כנרת. צילום: רשות הכנרת

בעקבות עליית מפלס הכנרת השביל לא עביר השנה לכל אורכו ובנוסף יש עדיין מקטעים בהם לא הוסדרה הגישה עד קו המים. כיום תוכלו לצעוד בכ- 85% מהשביל שסובב את הכינרת לאורך כ- 60 קילומטרים.
באיגוד ערים כנרת ממשיכים לפעול לפריצת מקטעים נוספים שישלימו את אורך השביל ל- 65 קילומטרים סביב האגם הלאומי. קבוצות מתנדבים ובתי ספר מוזמנים לקחת חלק בפרויקט החשוב.

לפרטים על מסלולי טיול נוספים – כוכבית כינרת מכל טלפון 55477* ובאתר – www.kineret.org.il