קמפינג משפחתי הוא אחת החוויות המשפחתיות המהנות, המגבשות והמרגשות ביותר שניתן לחוות יחד. כשאנחנו מחליטים לצאת להרפתקה שכזאת בחיק הטבע עם הילדים שלנו, אנחנו צריכים להיות מאוד מדויקים בכל מה שנוגע לאריזה ולהכנה של הרכב לטיול. כן כן, למרות ש"הרכב סוחב הכל", כדאי מאוד לדעת מה נכון לארוז לקמפינג המשפחתי ומה סתם יתפוס מקום ויהפוך את הטיול למורכב יותר. ננסה לעזור לכם עם כמה טיפים.

 

קמפינג משפחתי הוא אפשרות מרגשת שחשוב להיערך אליה היטב

לפני שהפכנו לבעלי משפחות, לא היו הרבה אפשרויות מרגשות יותר מקמפינג עם החברים או בני ובנות הזוג. ככה, באמצע שגרת החיים, היינו יוצאים לשטח ופותחים אוהל, עושים קפה על גזיה, מבשלים אוכל מעל מדורה ונהנים מהטבע הפתוח. ככל שהחיים מתקדמים ואנחנו מקימים משפחה, כך האפשרות הזאת הופכת למורכבת יותר, אך בהחלט לא בלתי אפשרית. יש לא מעט אפשרויות של קמפינג משפחתי אליו נוכל לצאת עם הילדים והמשפחה כולה, אך אין ספק שהדבר דורש הרבה יותר היערכות ופחות ספונטניות. חלק בלתי נפרד מכך הוא תכנון נכון של האריזה, ושל הפריטים שניקח לקמפינג המשפחתי לעומת הדברים עליהם נוותר. אז לפני שאתם מעמיסים את כל הכבודה על רכב SUV, פנאי שטח או 7 מקומות שברשותכם, ויוצאים לשטח, צריך לדעת מה באמת לקחת.

מתחילים לארוז – על מה אי אפשר לוותר?

יש רשימה לא קצרה של ציוד שאי אפשר לוותר עליו, ושהוא הכרחי לחלוטין לפני יציאה לשטח. זה מתחיל בציוד לינת השטח: אוהלים, שקי שינה, מזרוני שטח וכילות. לא כל חובב קמפינג יגיד לכם שכילות או מזרוני שטח הם הכרחיים, אבל אם אתם יוצאים לקמפינג משפחתי אין ספק שהם הכרחיים. לא תאמינו כמה שינה לא נוחה בלילה יכולה להפוך את החוויה כולה לקשה יותר עבור הילדים, וכך גם עבורכם.
לאחר ציוד לינת השטח צריך לחשוב על ציוד האוכל – כל מה שנדרש בשביל להכין שתייה ומזון בשטח בתנאים נוחים, וכמובן שגם צידניות בהן תמלאו את הקניות שתעשו למטרה זו.
החלק השלישי והחשוב הוא ציוד עזרה ראשונה, אלתוש וקרם הגנה – שלא תופסים הרבה מקום ואי אפשר בלעדיהם. חשוב לציין גם מטענים ניידים ו/או טלפונים לווייניים – שנחוצים ברמה הבטיחותית כשיוצאים למיקום מבודד.

יש לא מעט דברים שיכולים לשדרג את הקמפינג גם אם אינם הכרחיים

החלק השני של הציוד הוא כל מה שיכול להקל ולשדרג את חוויית הקמפינג המשפחתי, אבל אינו ממש הכרחי עבורו. משחקי קופסה ומשחקים משפחתיים אחרים מומלצים מאוד בשביל להעביר את הזמן בנעימים ולהפוך את החוויה למהנה לכולם. עגלת שטח היא עוד אלמנט ששווה להשקיע בו, ושהופך גם את הציוד הכבד ביותר לנוח מאוד לשינוע וסחיבה. שאר הציוד האופציונלי הוא ציוד של נוחות – ערסלים, כיסאות מתקפלים, אפילו פוף שטח. כל אלמנט כזה יכול בהחלט להפוך את חוויית הקמפינג לנעימה יותר, אם יש לכם עבורם מקום ברכב.

נסיעת קמפינג משפחתית

ממה כדאי להימנע?

קמפינג הוא זמן משפחתי שאותו צריך לבלות יחד, בתקשורת ובקרבה ולא בנפרד. לכן, אנחנו בהחלט ממליצים להימנע מאריזה של חפצים שמדגישים את הנפרד ולא את הביחד – מסכים שהילדים שלנו מחוברים אליהם, ספרים שגורמים לנו לרצות להתבודד, מחשבים ניידים וכדומה. תכננו את זמן הפנאי שלכם בשטח נכון – כי עם הציוד הלא נכון, הפיתוי להפוך את הקמפינג לעוד ערב בנפרד יהיה גדול יותר.
אריזה נכונה לקראת הקמפינג, והעמסה חכמה ונכונה של רכב שמתאים למטרה הזאת, יכולה להפוך את חוויית הקמפינג המשפחתי כולה לנעימה ומהנה יותר. אל תקלו בכך ראש, ותכננו את השלב המקדים הזה בצורה החכמה ביותר.