לפי הנתונים הרשמיים של רשות שמורות הטבע והגנים לסיכום השנה החולפת, כ-11 מיליון מטיילים, בהם ישראליים ותיירי חוץ, ביקרו השנה בשמורות והגנים המפוזרים ברחבי הארץ. למעשה, ב-2018 נשבר שיא מבקרים עם גידול של 9% לעומת 2017 ועוד הוכרזו 8 שמורות טבע וגנים לאומיים חדשים.

אם מצרפים לנתונים לעיל את מספר האנשים שיוצאים לקמפינג באתרים לא מוכרזים, מבינים מדוע מדובר על אחת מפעילויות הפנאי המבוקשות של השנים האחרונות. מצד שני, לא כל מי שחולם על סוף שבוע בטבע גם יודע איך לעשות את זה.

אז אם גם אתם רוצים לאמץ את הרעיון של לינה מרעננת מחוץ לבית ולמיטה, יש כמה טיפים שכדאי שתכירו

הכירו את ההוצאות העיקריות

רשימת ציוד לקמפינג תלויה כמובן במידת ההשקעה שלכם. אם אתם מתכננים טיול מושקע, קחו בחשבון קודם כל את ההוצאות השוטפות של משק הבית ובהן משכנתא, מחיה, קניות וכן הלאה. לאחר מכן, הכירו את ההוצאות העיקריות על הקמפינג עצמו.

רשימת ציוד קלאסית של טיול קמפינג איכותי כוללת אוהל, ציליה, שקי שינה, מזרונים וכריות וריהוט שטח לכם ולילדים. בנוסף, כדאי לקחת כלי רחצה קומפקטיים, תכשירי ניקוי וכלים חד פעמיים וצריך לחשב בנפרד מנגל, פחמים ואת כל הבשר שמיועד אליו.

רוב ציוד הקמפינג נמכר בחנויות הנוחות ואפשר להשלים אותו בדרך אל היעד. מנגד, קחו בחשבון שמי שיוצא לקמפינג לעיתים קרובות (למשל אחת לכמה חודשים) יעדיף לקנות ציוד איכותי יותר וגם להשקיע בו עוד כמה שקלים

זכרו: נוחות היא לא פריבילגיה

אלא אם אתם עדיין בגיל ההתבגרות, אין שום סיבה להתפשר על הנוחות שלכם במהלך הקמפינג. זה אומר שלגיטימי לגמרי לצאת לשטח עם הכרית האהובה עליכם מהבית, שמגיע לכם לישון עם שמיכה עבה ושגם הילדים יכולים להתפנק עם אוכל שהם אוהבים. כמו כן, הביאו איתכם גנרטור כדי לדאוג לאספקת חשמל והשקיעו גם בכפפות, צעיף וכובע חם כל השנה ולא רק בחורף.

במילים אחרות, נוחות בשטח היא לא פריבילגיה אלא מה שיקבע את יכולת ההישרדות שלכם. אם אתם רוצים ליהנות ולהתרגל לחיים בחיק הטבע גם בחופשה יחסית קצרה, אין כמו פריטים נוחים שעושים לכם את זה וזמינים עבורכם בכל רגע נתון.

 

אל תשכחו שיקולי בטיחות

שיקולי הבטיחות צריכים לקבוע עבורכם איפה תטיילו, היכן בדיוק תקימו את האוהל ומה יהיה השטח שממנו אסור לילדים לצאת לבד. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל רוב האנשים מתלהבים מהאווירה בשטח ופשוט מרגישים חופשיים מדי. אחרי כמה שעות, התוצאה עלולה להיות סיכון אדיר לכל הגילאים ופגיעה בהנאה מהטיול.

את כל זה תוכלו למנוע אם תציבו את שיקולי הבטיחות בראש סדר העדיפויות. בפועל, אפשר לקבל המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה וניתן גם לאסוף פרטים מהאתר הרשמי של שמורות הטבע והגנים או של קק"ל. במידה ואתם לא מכירים באופן אישי מישהו שיכול לספק חוות דעת מנומקת על מקומות בטוחים יותר או פחות לקמפינג של משפחות עם ילדים, הרחיבו את החיפוש בעזרת רשתות חברתיות.

בהקשר של הבטיחות, ידע שווה כוח ואף יעשה את ההבדל בין נסיבות מצערות לבין בילוי שממנו כולם חוזרים בריאים ושלמים.