קמפינג מחוץ לבית הוא מתכון לחוויה משפחתית בלתי נשכחת. במדינה עם אקלים חם וים תיכוני, אפשר כמעט כל שבוע למצוא יומיים-שלושה עם מזג אוויר נעים לטיול בשטח. אם את הטיול הזה מקנחים בהקמת אוהל באחת משמורות הטבע והגנים, מבטיחים לילדים הרפתקה וזמן איכות משותף שישאיר אצלכם זיכרונות טובים לכל החיים.

עם זאת, ההכנה של המשפחה לקראת הטיול הקרוב עלולה להיות משימה מורכבת יותר מכפי שחשבתם. לכן אספנו עבורכם את הטיפים המרכזיים שנוגעים בכל הנושאים החשובים:

הכינו דברים מראש ואל תחכו לרגע האחרון

ברור שיש לכם גם את השגרה על הראש ומובן מאליו שעדיף לדחות את מה שלא צריך לטפל בו במיידי. מנגד, זו גם הטעות הנפוצה של כל ההורים ומה שעלול להוריד לטמיון את ההשקעה שלכם בטיול ובקמפינג.
במקום לדחות את ההכנות ולחכות לרגע האחרון, אתם יכולים לגייס את כל המשפחה לטובת המשימה. חלקו מטלות לילדים, נסו לגרום להם להרגיש חלק מההפקה והטילו עליהם תחומי אחריות בהתאם לגיל. בנוסף, הכינו בעיקר אפשרויות ולא התחייבויות – כדי שבכל זאת תוכלו לשמור על גמישות מסוימת אחרי שתגיעו לשטח.

כתבו רשימת ציוד מסודרת

הורים ובעלי משפחות לא יכולים להרשות לעצמם לשכוח בבית מוצרי היגיינה, שינה, בריאות, תרופות וכיוצא בזאת. הבעיה היא שלאורך השבוע יש עבודה וגנים לדאוג להם, אז בהחלט לגיטימי לפספס פה ושם. הפתרון הוא לערוך רשימת ציוד מסודרת ולעבור סעיף-סעיף לפחות יומיים לפני הטיול – כדי להשאיר זמן להשלמות.
את רשימת הציוד אתם יכולים לחלק לקטגוריות ובהן ציוד וביגוד, בריאות ועזרה ראשונה, כלים לציוד ובישול ועזרים או פנאי. בתוך כל קטגוריה, תגלו שיש מוצרים שאסור להתפשר עליהם – כמו אוהלים ושקיות זבל, לעומת מוצרים שבהחלט אפשר לקנות בדרך אל היעד כגון קפה, פחמים וספרי קריאה

אל תשכחו פעילויות ומשחקים

המטרה של קמפינג בשטח הוא לחשוף את הילדים לחוויות חדשות. עם זאת, יש ילדים שעלולים להשתעמם ונסיבות שבהן כל המשפחה תתקשה לעזוב את האוהל כדי לצאת לטיול רגלי. במקרים כאלה, התפקיד שלנו כהורים הוא להציע לילדים פעילויות ומשחקים.
ארגנו משחקים ופעילויות שונות עוד לפני הטיול ונסו להיזכר בהצלחה של אטרקציות מסוימות מהקמפינג הקודם. בכל שנה תצברו יותר ניסיון בהתאמת התכנית האמנותית לקהל היעד, מה גם שמגיל מסוים – הילדים כבר ייקחו אחריות מלאה על הנושא. במידה וכבר הגעתם לשם, כל שנותר הוא להתרווח רגל על רגל ולשמור על ראש פתוח כדי ליהנות גם מהטבע וגם מהמשפחה או החברים.