ארזתם לבד?

יציאה לקמפינג כוללת תמיד שלב תכנון כאשר עיקרו הוא ארגון ואריזה של רשימת ציוד ארוכה. הקושי המרכזי הוא להצליח לארוז את כל מה שצריך אך לא להגזים ולארוז יותר מדי, בטח אם אתם מתכננים לסחוב את הציוד על הגב לאורך מסלול או כמה ימי טיול. בגדים הם הקטגוריה הקריטית במיוחד שכן הם תופסים נפח רב בתיק ומסרבלים אותו מאוד. לכן חשוב לארוז רק בגדים שתלבשו בהתאם למזג האוויר הצפוי באזור הטיול. בדרך כלל סט אחד של בגדים להחלפה יספיק. הקטגוריה הבאה שחשוב להקפיד בה היא כמובן האוכל. כאן לכולנו יש נטייה להגזים ובצדק, אף אחד לא רוצה להיתקע באמצע מסלול עם מעט מדי אוכל. עם זאת הרבה פעמים אוכל שנשמר זמן רב מדי בתיק או בתנאים לא מתאימים מתקלקל ונזרק. לכן עדיף לארוז מאכלים יחסית עמידים כמו קופסאות שימורים, טחינה ומוצרים סגורים כמו קרקרים. את הירוקות והפירות עדיף לשמור ליום-יומיים הראשונים. כמו כן, לפני שיוצאים חשוב לוודא שלא שכחתם אביזרים חיוניים להתמצאות כמו מפה, פנס, מצפן וכמובן ערכת עזרה ראשונה וכלי רחצה.

 

הטבות

קמפינג בטבע הוא תמיד הזדמנות טובה להגיע לאזורים בארץ שאנחנו ממעטים להגיע אליהם ולהנות מהטבע בהם, מהאווירה ומהאטרקציות המיוחדות. עבור לא מעט מהאטרקציות האלו ניתן למצוא הטבות והנחות שיכולות להוזיל משמעותית את הביקור בהן – שמורות טבע, חניוני קמפינג, צימרים ואטרקציות כמו ספורט ימי, סנפלינג או פארק חבלים. בנוסף, שיטוט באתרי ההטבות יכול להעלות רעיונות לאטרקציות הנמצאות באזור שלא תיכננו לבקר בהם ובזכות ההטבות הביקור בהם יהיה משתלם. לכן, לפני שסוגרים את מסלול הטיול שווה תמיד להתעדכן אם יש הנחות או הטבות מיוחדות באזור.

 

הטבות באילת
אפשר למצוא גם הטבות באילת? בתמונה: מנהרת הכרישים במצפה התת ימי באילת

 

 

מזג האוויר

הפרט הכי חשוב כשאנחנו יוצאים לטבע הוא כמובן מזג האוויר. תנאי מזג אוויר קיצוניים כמו שרב, סופה או שיטפון יכולים להרוס לנו את התוכניות ואף לסכן את חיינו. ברוב השנה מזג האוויר בארץ טוב ונוח לטיולים אך תמיד חשוב לוודא שאכן כך הדבר. מעבר לבדיקת אתרי מזג האוויר ואריזת בגדים וציוד בהתאם לתחזית מזג האוויר, חשוב לבדוק גם עם הרשות האמונה על האזור בו נטייל אם אתרי הטבע אכן פתוחים ובטוחים לטיול. לעיתים גם כאשר נראה לנו שמזג האוויר מתאים, התנאים בשטח יתגלו כמסוכנים ולכן חשוב מאוד לוודא זאת מראש.