שאלות כמו מה יהיה מזג האוויר פחות רלוונטית למי שנוסע לחופשה משפחתית באזור ים המלח, אזור בו כמות ימי הגשם היא די מזערית… והחורף אפילו עדיף מהרבה בחינות – לא חם כמו בקיץ, הכל יפה ורגוע יותר ויש פחות עומס באטרקציות ואתרי התיירות, בחופים, במסלולי הטיול ובכבישים.

צימרים, אוהלים ועכשיו גם חניון קרוואנים בים המלח חוף ביאנקיני

ים המלח ידוע אמנם בסגולותיו הייחודיות ובנופים מהמיוחדים בעולם, אבל משום מה את האזור הצפוני רובנו פחות מכירים כמו את אזור המלונות בעין בוקק, מצדה ועין גדי.

כפר הנופש בחוף ביאנקיני הוא אחד המקומות המיוחדים באזור ים המלח, ממלכה מרוקאית שמסתתרת במרחק נסיעה לא גדול מירושלים ומרכז הארץ, מקום מיוחד לבילוי של חופשת חורף לכל המשפחה או מקום ללינה בדרך אל מסלולי הטיול באזור ים המלח ומדבר יהודה.

נופי ים המלח המוכרים יותר לכיוון דרום

בזמן שברוב חלקי הארץ יירדו גשמים, אזור צפון ים המלח יהנה משמש חמימה, אפילו בשיא החורף, למעט מספר ימים בשנה כמובן, בהם גשום באזור ירושלים ומדבר יהודה (מה שנקרא גב ההר) אז כביש 90 ומסלולי הטיול עלולים להסגר בשל סכנת השטפונות.

לאורחי כפר הנופש מחכה נוף פנורמי ממרפסות רחבות ידיים המשקיפות אל ים המלח והרי אדום, אולמות מעוצבים, אוכל מרוקאי אותנטי, חמאם מעוצב שאסור לפספס, בריכה חצי אולימפית ומגוון אפשרויות לינה ליחידים, זוגות, משפחות ואפילו לקבוצות של מטיילים.

 

קמפינג על החוף בים המלח, חניון קרוואנים בים המלח
קמפינג על החוף בים המלח. צילום: ביאנקיני

את הכפר הקימה במשך השנים דינה דגן הירושלמית, ביחד עם צוות הכפר שמארחים את הנופשים במעין ממלכה מרוקאית שנמצאת במקום הכי נמוך בעולם.

חאן בים המלח, לינת שטח לקבוצות בים המלח, קרוואנים ים המלח
מבנה החאן מול ים המלח. צילום: ביאנקיני

דינה דגן בעלת המקום, דוגלת בדו קיום ומעבר להעסקת עובדים יהודים וערבים כפר הנופש ביאנקיני הוא אחד המקומות שתוכלו לראות בו שילוב מעניין של אורחים מירדן, יהודים שומרי כשרות, תיירים ערבים תושבי הסביבה, ותיירים נוצרים ואחרים מכל העולם.

הנופשים בחוף ביאנקיני נמצאים בקרבת אטרקציות מעניינות ומסלולי טיול מיוחדים כמו נחל אוג, מנזר דיר חוגלה שנראה כמו פאטה מורגנה מוזהבת באמצע המדבר, חוות האפרסמון המקראי עם השמנים של בית המקדש, אתר השומרוני הטוב וסיפור המגילות הגנוזות בקומראן.

 

בתי אירוח מול ים המלח. צילום: ביאנקיני

לינה בחוף ביאנקיני

בקצה הצפוני של ים המלח נמצא חוף ביאנקיני, כפר מרוקאי המציע לינה בצימרים, במבני אבן מיוחדים על המים, בחאן אירוח לקבוצות, באוהלים על החוף ועכשיו גם בחניון קרוואנים מול ים המלח לאוהבי הז'אנר שיכולים להתמקם בחניון עם הקרוואן הפרטי או השכור שלהם.

 

קייקים בים המלח
אטרקציות בים המלח? שייט קייקים כבר עשיתם?

אירועים בחוף ביאנקיני

בחוף ביאנקיני ניתן לקיים אירועים ופעילויות מכל הסוגים – אירועי חברה, לינה לקבוצות מאורגנות, אירועי בר מצווה ואפילו חתונות – אירועי חורף באולם ובימים יפים (ויש הרבה כאלה…) ברחבת הדשא מול הנוף, על שפת הבריכה או על חוף הים.  הממלכה המרוקאית של דינה מארחת את כולם – מבר מצווה בבוקר דרך אירועי חברה גדולים בצהריים ועד חתונה בערב.

גם אם מזג האוויר נהיה סגרירי ואפילו קודר בצפון ובמרכז, כפר הנופש ביאנקיני פתוח כל ימות השנה ופתוח לכל אורחת ואורח, לתיירים ולמקומיים, אפשר להגיע לכמה שעות להנות מהחוף ומהמסעדה ואפשר לנופש של כמה ימים.

כפר הנופש ביאנקיני, ממוקם בחלקו הצפוני של ים המלח. כ- 20 דקות מירושלים ותמצאו בו 80 חדרי אירוח מסוגים שונים: צימרים מעץ ומבני אבן מיוחדים, 3 חאנים של 25 מקומות לינה כל אחד, איזור קמפינג ואוהלים ולאחרונה גם מתחם הקרוואנים החדש וכנראה גם היחיד בנתיים באזור ים המלח.  בנוסף ישנם בית כנסת, אולמות וגן אירועים, בריכה וכמובן חוף פרטי עם בוץ ים המלח המפורסם.

חוף ביאנקיני – מחירים:

* מחירים עדכניים לדצמבר 2019

לינה במתחם הקמפינג:

140 ₪ לאדם (מבוגר/ילד)

לינה בחאן המשותף

עד 25 איש במתחם משותף: 200 ₪ לאדם

חניית קרוואן במתחם החדש

400 ש"ח ללילה

ארוחת בוקר 70 ש"ח
ארוחת ערב בסגנון מרוקאי בשישי בערב 130 ש"ח
להזמנות חוף בינאקיני: 02-9400266

www.biankini.co.il