אם גם אתם מאוהבי הגלמפינג ותוהים איפא הכל התחיל אתם פשוט חייבים לצאת דחוף לחופשת גלמפינג בדרום אפריקה: חופשה בטבע הפראי של אפריקה עם כל הנוחות המודרנית בתנאים שלא היו מביישים את המלכה אליזבת או ויקטוריה בביקור מלכותי במושבה הבריטית לשעבר.

 

סתיו בן טוב | 2 בספטמבר 2023

מה מיוחד בחופשת גלמפינג בדרום אפריקה?

לישון באוהל מעל צמרות העצים? באמצע שמורה כמו בסרט טבע? מול חופי האוקיינוס? כמו שהרבה אירופאים שהגיעו לדרום אפריקה גילו כבר לפני כמה מאות שנים, דרום אפריקה היא מדינה יפהפייה, עם טבע פראי ומגוון, היסטוריה עשירה ותרבות ססגונית. היא גם מקום מצוין לחופשת גלמפינג, המעניקה חוויה של שהיה בטבע עם נוחות מודרנית. גלמפינג הוא שילוב בין קמפינג ומגורים מפוארים, שילוב של המילים גלאם (זוהר) למילה קמפינג.

גלאמפינג דרום אפריקה

הגלמפינג מאפשר ליהנות מהטבע ומחוויות החוץ, מבלי להתפשר על הנוחות של בית או מלון. לעומת עולם הגלמפינג בישראל שהוא צעיר יחסית (בן פחות משלוש שנים) בדרום אפריקה הטרנד של הגלמפינג החל עוד הרבה לפני שידעו לקרוא לו בשם הזה. ישנם ברחבי המדינה הרבה סוגים של אתרי גלמפינג, הממוקמים במרחבי הטבע האינסופיים. חלקם ממוקמים בתוך הפארקים הלאומיים, אחרים ממוקמים ליד חופים, והאחרים בתוך חוות או יישובים קטנים לאורך דרך היין בין כרמים ויקבים.

אתרי הגלמפינג בדרום אפריקה מציעים מגוון אפשרויות לינה, החל מקרוואנים ועד חדרי אירוח מפוארים. הם מציעים גם מגוון פעילויות בסביבה הקרובה, מסלולי טיולים רגליים, רכיבה על סוסים, אטרקציות לחובבי האקסטרים כמו באנג'י, טיולי ג'יפים, צפייה בבעלי חיים, ספארי ועוד.

קייקים דרום אפריקה
שייט קייקים בדרום אפריקה | אטרקציות בקרבת הגלמפינג

היתרונות של גלמפינג בדרום אפריקה?

גלמפינג בדרום אפריקה מציע מספר יתרונות, ביניהם:

חוויה של שהייה בטבע: גלמפינג מאפשר ליהנות מהטבע הפראי של דרום אפריקה, כולל הסוואנות, היערות, השמורות והחופים היפים.

נוחות מודרנית: אתרי הגלמפינג בדרום אפריקה מציעים מגוון אפשרויות לינה, כולל חדרי אירוח מפוארים, עם כל הנוחות הדרושות לחופשה מושלמת, עם מסורת אורכה של אירוח באוהלים מפוארים.

מגוון פעילויות: אתרי הגלמפינג בדרום אפריקה מציעים מגוון פעילויות, המאפשרות ליהנות מהטבע ולחוות את המדינה בצורה בלתי נשכחת – לקפוץ באנג'י, לטפס על פארק חבלים בין העצים, לראות לוויתינים, לצלול עם כרישים ועוד המון פעילויות בטבע.

 

אתרי גלמפינג מומלצים בדרום אפריקה:

אספנו לכם כמה אתרי גלמפינג מומלצים בדרום אפריקה:

דרום אפריקה ציציקמה
דרום אפריקה ציציקמה

פאפורי גלמפינג (Pafuri Tented Camp)

גלמפינג עם אוהלי ספארי יוקרתיים השוכנים על גדות נהר לבובו בחלקו הצפוני של הפארק הלאומי קרוגר, אחד הפארקים הלאומיים הגדולים והמגוונים בעולם. זהו מחנה בשירות מלא המספק את כל הארוחות ואפילו תה מנחה בשעה 17:00. האורחים יכולים ליהנות במחנה מארוחות באוויר הפתוח באזור המשותף ובריכת שחייה חיצונית. באוהלים המפוארים יש לכם מרפסת פרטית ומרוהטת עם נוף לכיוון הנהר ממנה תוכלו לראות בעלי חיים רבים. בכל אוהל יש חדר רחצה צמוד ופרטי, מצעים ומגבות. Pafuri Tented Camp כולל גם מסעדה באתר והאורחים יכולים ליהנות מטיולים מודרכים ומנסיעות ברכבי ספארי פתוחים.

להזמנת לינה בגלמפינג לחצו כאן…

 

Teniqua Treetops טניקה רופטופס גלמפינג

Teniqua Treetops הוא אתר נופש ייחודי ואהוב במיוחד על זוגות, הממוקם על צמרות העצים ביער לאורך הרוט גרדן (מסלול הגנים). המתחם כולל בתי עץ ידידותיים לסביבה בעבודת יד, אלטרנטיבה ייחודית לאירוח, עם מרפסת גדולה בה תוכלו ליהנות מנופי היער, הם כוללים מאוורר, מקלחת פרטית ובריכת שחיה.  Teniqua Treetops ממוקם למרגלות רכס הרי Outeniqua. Seven Passes Road נמצא במרחק של 2 ק"מ משם, ומציע נסיעה ציורית. חופי סדג'פילד נמצאים במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד משם, וקניסנה נמצאת במרחק של 30 דקות נסיעה.

להזמנת לינה בגלמפינג לחצו כאן…

 

סאות'רן יורטס Southern Yurts

מתחם אירוח נוסף ממוקם באזור הכף המערבי, ומציע יחידות אירוח רומנטיות עם נוף להרים או לנהר, ארוחת בוקר קונטיננטלית, לשבת בהאט טאב, לשוט בקאנו או לטייל בסביבה. הקמפ נמצא במרחק של כ-100 ק"מ מקייפטאון. אמנם הגלמפינג מומלץ במיוחד על ידי זוגות… אבל יש בו גם אוהלים משפחתיים למשפחות שמטיילות בדרום אפריקה ומחפשות חוויית לינה מיוחדת.

להזמנת לינה בגלמפינג לחצו כאן…

מונרייז דום – Moonrise Dome

חוות Moonrise Dome – La Bruyere, הוא אוהל מסוג דום (כיפה) המשקיף על הנוף בחוות La Bruyere הממוקמת במרכז דרום אפריקה, במרחק של כ-115 ק"מ מקייפטאון ובקרבת שמורות טבע ומסלולי טיול.

להזמנת לינה בגלמפינג ומידע נוסף  לחצו כאן…

קראון אלברט גלאמפינג:

אתר גלמפינג הממוקם בחוף הים, ליד העיר קייפ טאון. האתר מציע קרוואנים מאובזרים, עם נוף מדהים לאוקיינוס האטלנטי ואם תסתכלו לכיוון הים בליל  ירח מלא, אולי תראו את ספינת הרפאים של ההולנדי המעופף שעליה מבוסס הסיפור של סדרת שודדי הקריביים.

גלמפינג הר רייס:

אתר גלמפינג הממוקם בהרי דרום אפריקה. האתר מציע חדרי אירוח מפוארים, עם נוף מרשים להרים וליערות שמסביב.

 

כמה טיפים לבחירת אתר גלמפינג בדרום אפריקה

כאשר בוחרים אתר גלמפינג בדרום אפריקה, יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

מיקום: חשוב לבחור אתר גלמפינג הממוקם באזור שבו תרצו לבקר.

סוג הפעילות: אם אתם מתכננים לבצע פעילויות מסוימות, כגון טיולים רגליים או רכיבה על סוסים, חשוב לבחור אתר גלמפינג המציע את הפעילויות הללו.תקציב: אתרי הגלמפינג בדרום אפריקה מציעים מגוון אפשרויות לינה, החל מקרוואנים ועד חדרי אירוח מפוארים  וכמובן שחשוב לבחור אתר גלמפינג המתאים לתקציב שלכם.

תזמון: בעונת הטיולים והספארי, מרבית אתרי הלינה, הגסטהאוסים ואתרי הגלמפינג מלאים – מומלץ להזמין לפחות חצי שנה עד שנה מראש לפני מועד הטיול שאתם מתכננים, במקביל להזמנת כרטיסי הטיסה (שגם אותם כמעט תמיד להזמין לפחות שנה מראש כדי להשיג אותם במחיר שפוי)

לסיכום, גלמפינג בדרום אפריקה הוא דרך מצוינת לחוות את הטבע המרשים של המדינה, עם נוחות מודרנית. מגוון אתרי הגלמפינג מחכים לבחירתכם, כל אחד יכול למצוא את המקום המושלם לחופשת גלמפינג מושלמת.

הכתבה נכתבה בסיוע של bard, מערכת הai החדשה של גוגל, וחלק מהמידע בכתבה מבוסס על ה-ai.

 

למציאת מקומות לינה ואתרי גלמפינג נוספים לטיול שלכם בדרום אפריקה לחצו כאן…