ארץ ישראל גילתה את עצמה מחדש! בתקופת הקורונה נופשים רבים מתוודעים לראשונה לקמפינג בטבע. יש בקמפינג קסם, חיבור לטבע ולעצמנו. נדרשת התמסרות, סיפוק הצרכים והנוחות הבסיסית באחריותנו.

אז אחרי שארזנו אוהל ושק שינה, צריך לדאוג לאוכל… אבל איך בדיוק אוכלים בטבע? ומה האפשרויות? והאם זה אומר שאנחנו מתפשרים על החופשה שלנו?? ממש לא! בין אם התרגלנו לכוס יין במרפסת הצימר או לארוחת שף במלון, באמצעות כמה רעיונות פשוטים תוכלו לעשות זאת בעצמכם בקמפינג!

 

בלי פאניקה, תמיד יש פתרון

בימינו, להזמין מגש פיצה לטבע אפשרי כמעט בכל מקום בשיחת טלפון, אז לפני הכול, הסירו דאגה מליבכם. יצאתם לראשונה לקמפינג ושכחתם את האוכל או הציוד המתאים? אל תתבאסו! רשימת הציוד לקמפינג עמוסה ותמיד שוכחים משהו כשיוצאים מהבית. אז, להתחלה, מומלץ להצטייד בציוד הבסיסי לאכילה בטבע –צידנית, סכו"ם, קרש חיתוך, גזייה ומחבת. מבחינת האוכל – לכו על מוצרי בסיס מוכרים וטעימים לכם, כמו פיתות או קופסאות שימורים. במידה ושכחתם משהו, בתחנות הדלק ישנן חנויות בדיוק בשביל זה. אפילו תוכלו להתפנק בנשנושים או קפה, מה רע?

 

ככה פשוט, ככה טעים

בשטח מתחברים מחדש אל האש. סביב המדורה הגיצים עולים, גיטרה מנגנת וריח ל"ג בעומר מן הילדות חוזר אלינו. מתגנב לו  גם טעם נימוח של תפוחי אדמה ומרשמלו חרוכים. נכון, החך התפתח מאז, אבל מה שהיה טעים ומרגש בזמנו, עובד כבסיס לבישול שטח גם היום. אם אתם מעוניינים בפשטות, שדרגו את תפוחי האדמה לבטטות, בצל ושיני שום, תעטפו בנייר כסף ותזרקו למדורה. עם קצת מלח, פלפל וניחוח שרוף, תהיה לכם ארוחה נהדרת. אם אתם מעוניינים בחוויית הבישול האולטימטיבית בטבע, הכירו את הפוייקה – תבשיל בשר או עוף בתוספת ירקות, בקדירה מיוחדת שמותאמת למדורה. בבישול ארוך וללא מאמץ, הקדירה מפעילה את קסמיה. התבשיל בטעם העמוק, המחמם והמהביל יגרום לכם לתהות איך לא הכנתם אותו קודם.

 

שף בטבע

תקופת הקורונה השפיעה על כולנו במיוחד במטבח. בין אם אתם בשלנים מלידה או מזמיני משלוחים כדרך קבע, הגעגוע למסעדות מדגדג. חלק מחוויית הטיול האולטימטיבית בעיניכם היא ארוחת שף יוקרתית עם נוף משגע, רק שעכשיו זה לא נראה אפשרי…ובכן, עם תכנון מראש תוכלו להכין כזאת בעצמכם! אוהבים לפתוח ארוחה חגיגית בכוס יין טובה? בחרו מראש את היין שאתם אוהבים לשתות, ובבישול המנה העיקרית חפשו מתכון בשילוב יין. חייבים ירק מרענן? בססו עליו את המנה הראשונה ושלבו אותו בעיקרית. רשימת הציוד והקניות תהיה מוקפדת, תדעו בדיוק את שלבי ההכנה ותצא לכם ארוחת שף פרפקטו!

 

האוכל הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הקמפינג. בין אם יצאתם בספונטניות ובין אם תכננתם מראש, זכרו שעיקר הארוחה בטבע הוא ליהנות מהחוויה עצמה…  בתיאבון!