ההתרגשות היא בלתי נמנעת, אבל חשוב להיות מוכנים.

מי שמכיר את ההתרגשות לפני היציאה לטיול סקי, יודע שכמעט ואין שום דבר דומה לזה. עבורנו, ישראלים שנמצאים באזור החם יותר של העולם, אין הרבה חוויות מיוחדות ומהנות יותר מחופשה שתכליתה לגלוש במורד של הרים מושלגים גם מי שיצא כבר לעשרות חופשות סקי מתרגש בכל פעם מחדש. עם זאת, לצד ההתרגשות הזאת, בוודאי כשאנחנו יוצאים בפעם הראשונה לחופשה מסוג כזה, יש גם לא מעט דאגה ואפילו חרדה, ובעיקר צורך להיות כמה שיותר מוכנים. ומה זה אומר להיות מוכנים? זה אומר להכיר את כל מה שצריך להביא, לדעת את כל מה שצריך לדעת, ולדאוג לכל הסידורים שצריך לדאוג להם מראש. כך, כשאנחנו מגיעים לאתר הסקי אפשר להתרכז בדבר היחיד שחשוב – ההנאה שלנו מהגלישה.

אז איך צריך להתכונן לקראת חופשת הסקי?

אבזור וביגוד:

החלק החשוב ביותר בהכנה שלנו לחופשת הסקי הוא הציוד שאנחנו מביאים איתנו. אם התבלבלתם לרגע, אנחנו מציעים להיות די ברורים לגבי זה – תבואו עם ציוד משלכם, תשקיעו בציוד אפילו אם מיד שנייה, כי אחרת החופשה שלכם עלולה להיות מאוד לא נוחה.
ביגוד הסקי שלכם, החל בגופיות מנדפות זיעה ועד למעיל העליון ומכנסי השסע – צריך להתאים כולו אליכם באופן ספציפי מבחינת מידה ונוחות. מדובר בהשקעה חד פעמית שתלווה אתכם להרבה זמן – אל תקלו בה ראש.
גם מבחינת אבזור כמו מגינים, קסדה והמגלשיים עצמם – השקיעו בציוד שמתאים הן לרמת המתחיל שלכם מבחינת הגלישה, הן לכיס שלכם והן למידות שלכם.
טיפ חשוב – אל תוותרו על משקפי שמש. הם הכרחיים, והסנוור שעלול להיגרם מגלישת סקי בלי משקפי שמש יכול לגרום לנזק של ממש ובוודאי לפגוע בחוויית הגלישה.

להכין את הגוף:

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לעשות לקראת חופשת הסקי הוא להכין את הגוף שלכם. הכוונה היא גם לסיבולת לב ריאה. מאוד לא כדאי להגיע לחופשת הסקי הראשונה בחייכם כשאתם לא בכושר בכלל – זה עלול להניב חופשה מעייפת ומתסכלת מאוד עבורכם. מעבר לכך, כדאי גם להתרגל למזג אוויר קר יותר, לישון לילות ארוכים ורציפים כדי להגיע רעננים לפני החופשה המעייפת, ולהקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה.

לרכוש ביטוח מתאים:

אם בטיולים אחרים עוד היה לכם איזשהו ספק, הרי שבחופשת סקי אין שום ספק שחייבים להשקיע ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, בדגש על חבילות ביטוח שמותאמות לחופשות סקי. צריך לוודא שלביטוח הבסיסי מוספים גם סעיפים הנוגעים לפינוי רפואי, מענה אורתופדי על בסיס שירותי הרפואה המקומיים, ובמידת הצורך גם טיסת פינוי חזרה לארץ. סקי הוא אמנם ספורט מאוד מהנה, אבל אין ספק שיש בו גם ממד של סכנה שצריך להתכונן אליו.

להכיר את המקום:

עוד טיפ חשוב לפני שאתם מגיעים לחופשת סקי ראשונה, הוא לבחור בצורה נכונה וזהירה את אתר הסקי שבו תתארחו, שצריך להתאים גם לרמת מתחילים. מעבר לכך, כדאי גם להכיר מראש את המתקנים באתר ואת האפשרויות שיש לכם כאורחים בו לרבות מקומות בילוי, בתי קפה, מסעדות, בארים, ספא וכו'. מדובר באלמנטים שעשויים לשדרג את החופשה, שאמנם מתרכזת סביב מורדות ההר אבל יכולה לכלול הרבה יותר.
כשאתם מגיעים מוכנים, מאובזרים ומבוטחים – כל מה שנשאר לעשות הוא לגלוש בהנאה.