משפחה אחת תזכה לאירוח במתחם גלאפינג בירושלים מתנת חברת Glamping Israel ומגדל דוד:

לכבוד יום ירושלים, מוזיאון מגדל דוד וחברת Glamping Israel, יקיימו תחרות מקדימה ברשתות החברתיות, והמשפחה שתזכה תקבל במתנה חוויה ייחודית – אירוח במגדל דוד ופעילויות מיוחדות הכוללות לינה באוהלי גלאמפינג מפוארים, צפיה במיצג במגדל דוד, ארוחת שף, יוגה משפחתית והפתעות נוספות. הזדמנות לזכות נמצאת ברשתות החברתיות של מוזיאון מגדל דוד. המשפחה הזוכה תהיה המשפחה אשר תפרסם את סיפור אהבתה המושקע ביותר בתגובות לסרטון הפעילות בהמשך הכתבה.

יום ירושלים 2020 – כניסה חופשית

לראשונה מאז מרץ ובמיוחד לכבוד יום ירושלים, מוזיאון מגדל דוד יפתח את שעריו הכבדים ביום חמישי ה-21 במאי בין השעות 11:00-19:00, בחינם. המוזיאון, בעל התו הסגול, פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולכן, חדרי התצוגה יהיו סגורים והמבקרים אשר יגיעו מוזמנים לבקר בשטחי המצודה, בגן הארכיאולוגי ובתצפית הגבוהה ביותר בעיר העתיקה הממוקמת על מגדל פצאל שבמצודה ומשקיפה על ירושלים ב-360 מעלות.

גם השנה מוזיאון מגדל דוד אשר מסמל את ירושלים ומארח אלפי מבקרים מכל העולם, לא יוותר על יום החג לציון שחרור ירושלים ואיחודה אחרי מלחמת ששת הימים, בהתאם להגבלות משרד הבריאות.

 

איך זוכים באירוח גלאפינג בירושלים?

לכבוד יום ירושלים, מוזיאון מגדל דוד וחברת Glamping Israel, יקיימו תחרות מקדימה ברשתות החברתיות, והמשפחה שתזכה בחוויה הייחודית תתארח במגדל דוד לאירוח ופעילויות מיוחדות וחד פעמית שתוקדש כולה עבורה. הזדמנות לזכות נמצאת ברשתות החברתיות של מוזיאון מגדל דוד. המשפחה הזוכה תהיה המשפחה אשר תפרסם את סיפור אהבתה המושקע ביותר בתגובות של הסרטון.

האירוח יכלול גלמפינג מבית Glamping Israel בין חומות המצודה, במתחם אוהלי לינה מפוארים ומאובזרים. המתחם כולל: אוהלי קנבס מפוארים, מזרני לינה, כריות, שמיכות וסט מצעים אישי לכל אחד מבני המשפחה, אש מרכזית, תאורה, עששיות ולפידים. כמו כן, במתחם יהיו שולחנות תה, שולחן אוכל, כסאות עץ ופינת שטיפת ידיים ושירותים.

 

משק עפאים ירושלים,
אירוח משק עפאים ירושלים. צילום: דן פרץ

 

בנוסף, המשפחה הזוכה תיהנה גם מטעימות יין מיקב בת שלמה, ארוחת שף מלאה של השף משה בסון ממסעדת האקליפטוס, הקרנת VIP פרטית של החיזיון הלילי כולל נשנושים, יין ושתייה לילדים, ארוחת בוקר של בית הקפה משק עפאים, קופסת הפתעות משוק מחנה יהודה מתנת חן ואלון קורן ופעילות יוגה משפחתית שינחה דודו חקימיאן, מייסד ובעלים חברת Meyogi. 

במסגרת האירוח יתקיים גם, סיור עששיות בקישלה – ארמון הורדוס וכמובן סיור פרטי ופעילות משותפת לכל המשפחה במגדל דוד וחצר המצודה ההיסטוריים בו יגלו האורחים את סודות המצודה ופינות נסתרות שאינן חשופות לקהל הרחב.

מוזיאון מגדל דוד יציע גם מגוון פעילויות ותכנים חינוכיים לכל המשפחה ובחינם. התכנים יעסקו בהיסטוריה של העיר העתיקה, סיפורם הירושלמי של מטבעות הכסף הישראליים, את סיפורה של המנורה, סמל היהדות העתיק בעולם.

המוזיאון מציע לקהל הרחב סרטונים חינוכיים לכל המשפחה בנושאים שונים כגון: סרטון תיאטרלי עם שחקן במגדל דוד, שעת סיפור מצולמת במצודת דוד, סיפורן של הנשים החזקות מן ההיסטוריה של ירושלים, סיפור גלגולו של דגם מפורט להפליא של ירושלים במאה ה-19, סיור בחפירות מתחם הקישלה ועוד.

 

המשפחה הזוכה תזכה לאירוח גלאמפינג בירושלים מתנת החברות הבאות:

 

גלאפינג בירושלים
גלאפינג בירושלים במוזיאון מגדל דוד. צילומים: RickyRahman, Shimon Bokshtein

גלאמפינג ישראל – Glamping Israel

לפני כ- 10 שנים איתי קדיש כץ ייסד את Glamping Israel והביא איתו את בשורת הגלמפינג לישראל. את הגלמפינג הנודד ניתן להפעיל בכל חלקי הארץ לכל מטרה, אירוע פרטי או עסקי ולהנות מאירוח תחת מאור הכוכבים, מחומה של האש הבוערת, לנשום אויר צח, לשמוע צרצרים ועוד רבים שארבעת הקירות בהם אנו חיים חוצצים ביננו לבינם. אורחי הגלמפינג יוכלו לחוות את כל אלה, בלי הקושי והמאמץ, המאפיינים קמפינג עבור רבים. לפרטים: www.glamping.co.il

 

שף משה בסון ירושלים. צילום: Ricki Rachman

מסעדת אקליפטוס

מסעדת האקליפטוס היא אחת המסעדות המוכרות בירושלים. תפריט המסעדה מבטא את סגנון האוכל הארץ-ישראלי העתיק והמודרני, ושואב השראה ממגוון המאכלים הביתיים אשר בושלו במשך דורות באזור על ידי אנשים משלל ארצות מוצא ורקעים אתניים.

המסעדה שואפת להחיות מסורות אוכל נשכחות אשר סודותיהן נשמרו במשך אלפי שנים ומקורם בתקופת התנ”ך. במסעדה משתמשים במגוון צמחים ועשבי תיבול אשר צוינו במקרא, ויוצרים מהם מאכלים עכשוויים עם קריצה אסתטית להיסטוריה.

משה בסון, השף ובעל המסעדה, מביא למנות את מיטב התוצרת המקומית ונותן גוון אישי לתפריט עם מאכלים ממקורותיו העירקים. כל אלה מושלמים על ידי מבחר יינות משובחים מהרי יהודה, בירות בוטיק מקומיות וקוקטיילים ייחודיים תוצרת הבית.

משה בסון ומסעדת האקליפטוס זכו במגוון פרסים ואותות הוקרה על פועלו בהחייאת המטבח המסורתי בצורה מקורית. לאחרונה זכתה המסעדה בפרס ראשון בתחרות הקוסקוס הבינלאומית באיטליה.

יום ירושלים 2020 במגדל דוד. צילומים: NaftaliHilger, Eyal Keren

 

 יקב בת שלמה – בעקבות החלום של הברון רוטשילד

יקב בת שלמה מייצר כמה מהיינות המובילים בישראל. יקב בת שלמה נמצא בבעלות אלי וורטמן, יזם סדרתי ירושלמי, משקיע, ומנהל חברת טכנולוגיה. אלי פעיל במספר יוזמות חברתיות ואידיאולוגיות, ביניהן ה- PICO ירושלים, מרחב עבודה משותף, שמטרתו להחיות מחדש את סצנת הסטארט-אפ היצירתית בירושלים. הרוח החלוצית והתשוקה של אלי ליין ישראלי משובח, הובילה אותו לרדוף אחר חלומו של הברון אדמונד דה רוטשילד ולשתול מחדש את כרמי בת שלמה העתיקים.

 

קופסת ההפתעות של חן ואלון משוק מחנה יהודה

חן ואלון, דתייה וחילוני, מושבניקית וקיבוצניק, ימנית ושמאלני, זוג הורים. חן מעבירה סיורי אוכל וסדנאות בישול בירושלים ובתוניס, ואלון מנהל קורת גג ירושלמית לנוער בסיכון. בשעות שהם מבלים יחד, הם מטיילים המון בין מסעדות וגם כותבים על זה.

קופסאות ההפתעות שלהם, מכילה הפתעות שונות ומגוונות ממקור הקולינריה בירושלים, שוק מחנה יהודה. 

משק עפאים

משק עפאים

משק עפאים לחקלאות בת-קיימא הוקם בערבה כמשק מודל ייחודי העוסק בכל שרשרת הערך של גידול ויצור המזון שלנו – מן הזרע ועד לצלחת. במשק מגדלים בעלי-חיים, פירות וירקות על-מנת לשמור על מגוון מינים התורם למארג האקולוגי בו אנו חיים. בדיר האורגני גדלות עיזים אלפיניות לחלב, בלול תרנגולות חופש במרעה לביצים ובמטעים והשדות מבשילים תמרים מזנים שונים, מנגו, ירקות ועשבי תיבול. מלבדם גדלים במשק שני טווסים, ששה ברווזים, כמה כלבים, חתול אחד וילדים לרוב.

במשק עפאים לחקלאות בת-קיימא מבינים שהטעם של האוכל שלנו לא מתחיל במטבח אלא באדמה שבה הוא גדל ולכן הם מגדלים את הירקות, הפירות ובעלי-החיים בתקנים אורגניים מחמירים ובתנאי סחר הוגן. את הגידולים מעבדים לאט, בעבודת-יד ובשיטות מסורתיות ליצירת מזון נקי מחומרי הדברה, חומרים משמרים, הורמונים והנדסה גנטית. כל המוצרים של המשק מיוצרים ונארזים תוך התחשבות בסביבה בה גודלו ובבני-האדם שהיו שותפים ביצירתם. במשק זורעים וקוצרים, רועים וחולבים, גודדים וכורמים בעזרת עובדים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם ונהנים לייצר מזון בריא יותר, הוגן יותר וטעים יותר.

 

יוגה לכל המשפחה עם Meyogi

לפני כ- 12 שנים ייסד דודו חקימיאן, הנושם וחי את החזון יוגה לכל אחד, את Meyogi, יוגה לכל המשפחה. בימים כתיקונם, מפעיל דודו את תוכניות היוגה של החברה בבתי ספר וגנים, מעביר סדנאות יוגה למבוגרים ומלווה מתרגלים בתהליכי ריפוי ושיקום. בנוסף, דודו מפתח מוצרי יוגה לילדים ומפיק את 'יוגה בגיא' בירושלים ואת פסטיבל היוגה הגדול בירושלים.

 

אילת ליבר, מנכ"ל מוזיאון מגדל דוד מציינת: "יום ירושלים ומגדל דוד קשורים זה בזה. מגדל דוד אשר לאורך ההיסטוריה שימש כנקודה אסטרטגית, עוצמתית וחשובה מייצג את התקווה והעוצמה של העיר, נקשר יד ביד עם יום ירושלים, חג שמח אשר מסמל את השמחה והתקווה הגדולה אשר פרחה בעם בארץ ובעולם כולו, עם איחוד העיר. זוהי שנה שונה בתכלית משנים קודמות לה, אך אנו שמחים לפתוח את שערי המוזיאון בפני המשפחה הזוכה ומתרגשים לקראת חגיגות יום ירושלים בעיר ופעילויות המוזיאון בפרט בתקווה לחזרה לשגרה במהרה."

איתי קדיש כץ, מייסד ובעלים Glamping Israel מסר: "גלמפינג זוהי דרך לשהות קרוב לטבע (חוויה נדירה באורח החיים כיום), ללא מאמץ, בתנאים נוחים ואיכותיים שנשארים תמיד מחוברים לסביבה. אנחנו מאוד אוהבים לקחת את המבקרים שלנו מכל העולם אשר באים לחגוג אירועים מיוחדים כמו בר מצווה וימי הולדת משמעותיים לאתרים היסטוריים בארץ, בתי כנסת עתיקים, מרחבי טבע ומדבר. האפשרות להקים אתר גלמפינג בשטח מוזיאון מגדל דוד, מרגשת את כולנו. זהו מוקד היסטורי, משמעותי ועתיק במיוחד המחובר לקיום שלנו כעם. האתר עצמו מרשים ביופיו והחיזיון האורקולי אשר מוקרן שם יהפוך את החוויה לבלתי נשכחת."

השתתפות בתחרות הגלאמפינג בירושלים ופרטים נוספים באתר, בפייסבוק, או באינסטגרם