ירוחם נמצאת על ציר המכתשים וממוקמת בין מכתש לאגם. באזור נכסי טבע רבים ואטרקטיביים ביניהם הר אבנון, שממנו יש תצפית מדהימה על מכתש ירוחם. החולות הצבעוניים, עין ירקעם, מיצד ירוחם, נחל שועלים, שמורת החלמוניות ועוד.

כמות התיירים שפקדה את ירוחם עד משבר הקורונה הייתה בגידול משמעותי.
תחום התיירות בירוחם הוא עוגן כלכלי משמעותי עבור תושבי המועצה והאזור. לצד השקעות אדירות של המועצה, קמו בחמש השנים האחרונות גם יוזמות פרטיות רבות בישוב והיום יש בה מעל לחמישים תיירנים וכמעט מאתיים חדרי אירוח שנותנים שירות ליותר מ- 300,000 תיירים שפקדו אותה מדי שנה.

 

חניון לילה חדש בירוחם

בעיר מקווים שהשינוי החיובי בהגעת תיירים ימשיך ויעלה לאחר שהמגיפה תיעלם, ומתכוננים מראש לצורך בחדרי אירוח נוספים והגדלת מספר המיטות שהעיר המדברית יכולה להציע. היום עומד מספר המיטות בעיר על כמאתיים חדרי אירוח ו-700 מיטות, והמתחם החדש יספק 400 מיטות נוספות.

המתחם עתיד להשתרע על שטח של 18.5 דונם ויכלול צימרים, מתחם גלאמפינג, אוהלי קבע ואזור קמפינג חופשי. בפארק קיימות כבר היום טיילות הליכה ואופניים, אזורי פיקניק, מזח, מתקני ספורט ופנאי, מתחם הדרכה ועוד.

 

הדמיה של מתחם הגלמפינג בירוחם
הדמייה של מתחם הגלמפינג העתידי בירוחם | צילום: הדמיה ארז לוטן

 

הצפי לסיום הפרויקט הוא דצמבר 2021.
את הפרויקט שעלותו 16 מיליון ש"ח יתקצבו בין השאר, משרד התיירות, משרד לפיתוח הפריפריה, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד החקלאות, קק"ל ורשות ניקוז ונחלים שקמה בשור.
הציפייה של המועצה היא כי במעגל המידי יכניס הפרויקט לקופת המועצה כ-0.5 מיליון ש"ח בשנה. ובמעגלים המשניים ייהנו כל עסקי התיירות, הבילוי והפנאי של ירוחם מכמות התיירים הרבה שצפויה להגיע ללינה במתחם.

לאתר המועצה המקומית ירוחם: לחצו כאן…