פיצה כרובית

זהו מתכון לפיצה שטומן בחובו יתרון משמעותי, וזאת משום שהבצק של הפיצה הוא לחלוטין ללא גלוטן. כך שאם יש בביתכם בני משפחה הנמנעים מגלוטן, בשל העדפות תזונה או בשל היותם רגישים או אלרגיים לגלוטן, הם עדיין יוכלו להתענג על פיצה ביתית. לפני ההכנה יש לחמם את התנור לחום בינוני־גבוה ולהכין תבנית מרופדת בנייר אפייה. 

 להכנת הבצק יש לטחון במעבד מזון שתי שקיות כרובית לפירורים דקים. לאחר מכן, העבירו את הפירורים לבישול בסיר מים רותחים עם מעט מלח. לאחר שהפירורים התרככו יש לסנן את עודפי המים. הוסיפו לייבש את הפירורים בתוך מגבת דקה. כעת יש להעביר את הכרובית לקערה ולערבב היטב עם ביצה, שתי כפות גבינת נפוליאון, מלח, פלפל ואורגנו. את תערובת הבצק המוכנה יש לסדר על תבנית האפייה בצורת עיגול. הכניסו את תחתית הפיצה לתנור למשך ארבעים דקות עד להשחמה. 

בזמן שהבצק נאפה בתנור יש להכין את הרוטב. בסיר קטן יש לערבב רסק עגבניות, ארבע כפות מים, שום, קורט סוכר, מעט מלח, אורגנו ובזיליקום. ערבבו הכל בסיר במשך עשר דקות עד שתקבלו רוטב סמיך. את רוטב העגבניות יש למרוח על הבצק המוכן. מעל לרוטב פזרו גבינת מוצרלה וגבינה צהובה לצד תוספות לבחירתכם. הכניסו שוב לתנור למשך שבע דקות, לאחר שהעליתם את הטמפרטורה לחום גבוה.

 

פיצה על פיתה

זהו מתכון פשוט שכיף להכין עם הילדים בקלות ובפשטות, כך תכינו אותו: ראשית יש לחצות את הפיתה כך שמכל פיתה יווצרו שתי תחתיות לפיצה, אפשר להשתמש גם בפיתה אינה טרייה. את הבסיס לפיצה יש להניח על תבנית אפייה, כעת יש למרוח קטשופ שיהווה למעשה את רוטב העגבניות של הפיצות שלנו, תוכלו להוסיף מעט תבלינים לקשטופ כמו: מלח, פלפל, אבקת שום ומעט אורגנו ואפילו תבלין בטעם פיצה לקבלת הטעם. מעל לקטשופ פזרו גבינה צהובה מגורדת. מעל כל פיצה הוסיפו את התוספות האהובות עליכם והכניסו לתנור בטמפרטורה נמוכה־בינונית למשך חמש דקות. ניתן לאפות בחום גבוה למשך כשתי דקות נוספות עד שהגבינה מבעבעת. למי שאינו רוצה להפעיל תנור, יכול להכניס את הפיתה ישירות למיקרוגל למשך חמש דקות, ולפניכם פיצה־פיתה נפלאה.

 

פיצה מטורטיה

אם אתם מחובבי בצק הפיצה הדק זהו בהחלט המתכון עבורכם. במתכון הזה נתחיל מהכנת הרוטב: במחבת עמוקה חממו שתי כפות שמן זית. טגנו בצל קצוץ במשך כעשר דקות עד להזהבה, הוסיפו שתי שיני שום קצוצות והמשיכו לטגן במשך דקה. היזהרו שהשום לא יישרף. כעת יש להוסיף פחית שימורים אחת של עגבניות קצוצות ושליש כוס מים. הביאו את התערובת לרתיחה ותבלו לפי טעמכם. המשיכו לבשל עד לקבלת רוטב סמיך. 

לפני הרכבת הפיצות חממו תנור לחום בינוני־גבוה והכינו תבנית מרופדת בנייר אפייה. להכנת בסיס הפיצה יש ליצור חורים קטנים בטורטיות באמצעות קיסם או מזלג. לאחר מכן משחו את הטורטיות בשמן זית משני הצדדים. מרחו שכבה אחידה של רוטב העגבניות והשאירו שוליים ללא רוטב. מעל לרוטב העגבניות פזרו גבינת מוצרלה מגורדת וזלפו מעט שמן זית. הוסיפו תוספות כמו: פטריות טריות, זיתים או פלפלים והכניסו לתנור בחום בינוני למשך שמונה דקות עד שגבינת המוצרלה תתחיל לבעבע. 

 

מקלות פיצה על באגט

אם חשבתם שהמתכונים הקודמים היו פשוטים אז נכונה לכם הפתעה משמחת. המתכון הזה נהדר לרגעים שבהם אתם רוצים להכין אוכל טעים במינימום מאמץ. חצו באגט באמצע, כעת פרסו כל חצי באגט פעם נוספת עד שתקבלו רבע באגט מאורך. על כל חתיכת באגט מאורכת או מקל באגט אם תרצו, הניחו רצועות עגבניה, מעליהן שכבה אחת של גבינה צהובה מגוררת ושכבה נוספת של גבינה בולגרית או גבינה מלוחה אחרת מפוררת. מעל הגבינות הניחו רצועות עגבניה נוספות ועיגולי זיתים. הניחו את מקלות הפיצה בתבנית אפייה והכניסו לתנור שחומם לחום בינוני במשך כרבע שעה עד שהגבינות יתחילו לבעבע.