מילים כמו אירועים ותרבות הפכו למושגים טעונים ביותר בתקופת הקורונה. לפני שהנגיף המסתורי נכנס לחיינו, היינו רק צריכים לבחור לאן נלך: אירועים בירושלים, אירועים בתל אביב או בכל פינה אחרת בארץ. במציאות הנוכחית אנחנו לא הולכים לאירועים, אך בהחלט יכולים לארח אותם בביתנו. הכתבה תסקור אירועים וירטואליים שונים שמגיעים עד הבית.

 

מה היינו עושים בלי הזום?

אפליקציית הזום היא המצאת המאה ה-21 (עד שימציאו את החיסון נגד covid-19). הזום מאפשר לנו דרך נוחה לפגישות עבודה, שיחות עם המשפחה בזמן הסגר, לחגוג ביחד את החגים כאשר לא ניתן לעבור מעיר לעיר, להיות בקשר עם סבא וסבתא ולצפות במופעי תרבות. היתרונות של הזום עונים על הצורך בשמירת מרחק על ידי שידור וירטואלי המדמה את המציאות וגורם לסיפוק והנאה. מעבר לכך, להרבה אמנים ניתנת האפשרות לבוא לידי ביטוי ולהמשיך ולהתפרנס באופן בסיסי ובכבוד.

 

באילו אירועים ניתן לצפות מהבית?

כאשר רוכשים כרטיסים למופעים באמצעות הזום, ניתן לצפות במופעים מגוונים ואף בסדרות של מופעים באותו הנושא. למשל, במקום לרכוש כרטיסים לאירועים בתל אביב, אירועים בירושלים או באזורים אחרים, נשארים בבית וצופים באמצעות המחשב במופעי סטנד אפ, הצגות תיאטרון, ערבי שירה, אמני חושים, מופעי ריקוד והופעות של זמרים מובילים. בבית אבי חי יצאו לדוגמה בסדרת מופעים של ירדן בר כוכבא המארחת בכל מופע בזום, חבר אחר. המופע מתאים לילדים ומלווה בסיפורים, שירים וחידות. מופע נוסף לילדים תחת חסות הזום הוא המופע של הרכב ווקה הנקרא "שירים לשולחן שבת". הזום עונה על הצורך להעסיק את הילדים בתקופת הסגר בעיקר בחגים ובזמן שמוסדות החינוך סגורים. במקום לשחק בלי סוף במחשב או לראות סרטים בנטפליקס, המופעים החיים בזום מעניקים גיוון. הם אינטליגנטיים, מלמדים ומהנים. הילדים נרגשים לפני המופעים ומפיקים הנאה ותועלת רבה מהם.

 

פלטפורמות אחרות לצפייה במופעים מהבית

חוץ מהזום, האמנים יכולים להתפרנס בכבוד מהופעות לוועדי עובדים באמצעות הפייסבוק ועד להופעות המשודרות ביוטיוב או בטלוויזיה. ישנם בתי אבות וארגוני ועדים שונים המזמינים הופעות במגוון פלטפורמות למען העובדים או הקשישים. בדומה לזום, המופעים בפייסבוק משודרים בלייב, אך בניגוד אליו, לא ניתן לראות את הקהל ולאמנים זה יותר קשה. הזום מאפשר לכ-10,000 צופים לצפות במופע. אומנם זה לא אותו הדבר כמו מופע לייב בפארק הירקון או בבריכת הסולטן, אך יש להסתפק בזה לעת עתה. לאחרונה העיריות יזמו ופתחו במות דרייב-אין למופעי שירה ובידור, אך הם מוגבלים לאלף צופים מתוך המכוניות. האווירה של חוסר היכולת לרקוד ולהריע דרך המכונית יכולה להיות מדכדכת, ולפיכך לזום יש יתרון גם לצופים וגם לאמנים. מצד אחד, הצופים יכולים להריע ולרקוד בביתם, ומצד שני האמנים מקבלים פידבק למופע שלהם. לסיכום, הזום הוא האפשרות המספקת ביותר בזמנים לא שגרתיים לצפייה במופעים עד לחזרה לשגרה הרגילה.