מה לעשות בירושלים?

ירושלים הבירה היא אחד מהמקומות היפים ביותר בארץ ובעולם עם אטרקציות ומסלולי טיול לילדים ולמבוגרים מעניינים, מרתקים ומהנים, אך לא כולם פתוחים בשבת. רק ביום חול בחופשת הפסח תוכלו לבקר באטרקציות כמו: שוק מחנה יהודה, מנהרות הכותל, נקבת השילוח וכנסת ישראל הסגורים בשבת. שואלים מה לעשות בירושלים בשבת? תוכלו להגיע למקומות פתוחים לציבור כמו: גן החיות התנכי, מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע, הכותל והעיר העתיקה, טיול על חומות העיר, מוזיאון מגדל דוד, תצפית מארמון הנציב ומתחם התחנה. אטרקציה מלהיבה לילדים בסמוך לעיר היא קיפצובה. ניתן גם לערוך טיולים בסביבות ירושלים אם כבר אתם באזור, טיולים המלווים בפיקניק, נוף מדהים ואוויר צלול כיין.

טיול באזור ירושלים, גן לאומי עין חמד
טיול באזור ירושלים? גן לאומי עין חמד. צילום: קובי חזן, רשות הטבע והגנים

מה לעשות בירושלים? 5 מסלולים מומלצים בסביבות ירושלים

  • מסלול 1 – תוכלו להלך בעין כרם הפסטורלית בין כרמים ועצי זית ובין גלריות האמנים, לראות נוף מדהים, לשבת בבית קפה או באחת מהמסעדות המצוינות בכפר וגם להיכנס לכנסיות ומנזרים כמו כנסיית יוחנן המטביל.
  • מסלול 2 – כפר נוסף ואטרקטיבי בהרי ירושלים הוא אבו גוש הידוע בחומוס המצוין שלו. שם ניתן לבקר בכנסיות, לטייל בסמטאות הכפר וכמובן לאכול חומוס. במרכז הכפר נמצאת כנסיית המנזר שמתחתיה נובעים מי מעיין המגיעים לבריכה רומית בחלק התת קרקעי של הכנסייה. משם אפשר לחצות את הכביש או להגיע עם הרכב לעבר הגן הלאומי עין חמד בו תבקרו בפארק שכולו חגיגת טבע עם מדשאות ומים זורמים המתאים גם לקמפינג משפחתי, פיקניק, על האש או שוטטות לצד מנוחה.
  • מסלול 3 – מסלול נחל חלילים מצריך שתי מכוניות כדי לרדת אותו מבלי צורך לעלות באותו מסלול שוב למרות שאורכו 2 ק"מ לכיוון. החנו מכונית אחת בחניון עמק הארזים ועלו עם המכונית השנייה לבית ספר השלום במבשרת ציון שם מתחיל המסלול. רדו לאורך סימון השבילים ובדרך עצרו במערת חלילים אל מול נוף עוצר נשימה.
  • מסלול 4 – המפורסם בהרי ירושלים הוא הסטף בו שפע מסלולי הליכה ומסלולי רכיבה על אופניים בין טרסות עתיקות ומעיין שניתן לשכשך בו. משם אפשר לנסוע לחוות עיזים שנמצאת בסמוך או לערוך פיקניק באזור.
  • מסלול 5 – התחילו בנחל קטלב ולכו לפי סימון השבילים לאורך צמחייה עשירה, פריחה אביבית, מעיינות ותחנת רכבת ישנה. משם המשיכו למערת הנטיפים אבשלום היפה והמרהיבה בשלל נטיפים וזקיפים המזכירים את סיפורי האגדות לחוויה משפחתית מיוחדת.
מצות שמורות בירושלים
מתוכננים לפסח: מכינים מצות שמורות בירושלים

ירושלים של זהב

ישנם עוד מסלולים רבים בירושלים וסביבתה המתאימים למשפחות עם בוא האביב ובכלל. מה שנשאר לעשות הוא לחכות שהקורונה תעבור, לקחת את הילדים, המצלמה, מצב רוח, צידה לדרך ולצאת לטייל בטבע, בהרי ירושלים ובעיר עצמה.