מחפשים מקום לעשות קמפינג בכנרת ולא יודעים מאיפה להתחיל? צריך להזמין מקום? כמה עולה כניסה וחניה? אפשר להשכיר אוהלים? יש חשמל? מה עם קרוואנים? מותר להביא כלבים? איזה חוף הכי מומלץ? כל אלה ועוד הם שאלות ששואלים אותנו הרבה אז אספנו בשבילכם את כל התשובות והטיפים בכתבה שתעזור לכם להתכונן לחופשת קמפינג מוצלחת באוהל על שפת הכנרת. 

הרבה ישראלים מגלים מחדש את היופי של חופשה על שפת הכנרת, בעיקר בזכות שיפור התשתיות והניקיון ומדיניות החופים השקטים של איגוד ערים כנרת בשנים האחרונות. בעקבות החזרה לכנרת, מגיעות אלינו המון פניות עם שאלות לגבי אפשרויות הלינה העדכניות סביב הכנרת. בכתבה הבאה ננסה לתת את כל התשובות.

 

קמפינג בכנרת המדריך המלא ללינה באוהל על שפת הכנרת

איפה מותר לעשות קמפינג בכנרת?

בעקרון בכל החופים הציבוריים והמוסדרים של איגוד ערים כנרת ובעוד מספר חופים פרטיים שיש בהם חניוני לילה בתשלום.
איפה אסור להקים אוהל בכנרת? בחופים שהם שמורות טבע כדוגמת אזור הבטחה ובית הבק, כפר נחום, חוף כרי דשא וחופי הכנסיות של טבחה ליד המפל הנסתר אסור להקים אוהלי קמפינג ולהשאר אחרי רדת החשיכה..
יש לשים לב לשילוט – כדי לא להפריע לעבודת המצילים, אסור להקים אוהלים בתחום החופים המוכרזים לרחצה.

הרשימה המלאה של כל החופים המוסדרים ללינה ולרחצה נמצאת פה בסוף הכתבה.

צריך להירשם לקמפינג בכינרת או פשוט להגיע?

פשוט להגיע. הכניסה והלינה למרבית החופים בכנרת חופשית על בסיס מקום פנוי. אין צורך ואין אפשרות להזמין מקום מראש.
שימו לב בעונות העמוסות בחגים ובקיץ, חלק מהחופים נסגרים לכניסת נופשים ורכבים שמופנים לחופים אחרים לאורך הכנרת.

יש מספר חופים שהכניסה והלינה בהם היא בתשלום ובהזמנה מראש כמו חוף רסטל, חניון ירדן כנרת, חניון האון, חוף אי שם, חניון הגלמפינג בחוף דוגה – אבל כל השאר הם כאמור בחינם.

 

ואם אני רוצה לשריין מקום לקמפינג?

זה אפשרי במספר חופים – חוף גופרה, האון, דוגה וחוף חוקוק צפון בהם תוכלו בהזמנה ובתשלום מראש להזמין מתחמים פרטיים להקמת אוהלים (או ללון באוהלים של החוף) שחלקם כוללים ציוד נוסף כמו מקררים, מזגן, תאורה, מקלחות ושירותים פרטיים ועוד.

כמה עולה לעשות קמפינג בכנרת?

המחירים ללינה בכנרת נעים בין 0 ש"ח (אם אתם מגיעים בלי רכב) ועד אלפי ש"ח ללינה באוהל גלמפינג ממוזג.

בכל חופי איגוד ערים כנרת הכניסה (הרגלית) והלינה באוהלים פרטיים היא לגמרי בחינם על בסיס מקום פנוי. הגעתם עם רכב או קרוואן? תשלמו על החניה בלבד לפי שעה ומקסימום כ-65 ש"ח ל-24 שעות. (קרוואן משלם מחיר של 2 מכוניות) אפשר לשלם בפנגו או בעמדות התשלום באשראי או מזומן. קרוואנים בחניונים המוסדרים משלמים מחיר כפול (של 2 מכוניות) בחופים בהם יש אוהלים ממוזגים הלינה היא בהזמנה מראש בלבד.
.

השכרת אוהלים בכנרת, חוף ירדן כנרת, קמפינג בכנרת
השכרת אוהלים בחניון ירדן כנרת

 

אפשר להשכיר אוהלים בחוף?

בחלק מחופי הכנרת כמו בעוד הרבה אתרי קמפינג בצפון, יש מתחמי אוהלים קבועים להשכרה בתשלום הפועלים בעונה (עם או בלי מזגן)
השכרת אוהלים בכנרת אפשרית בהזמנה מראש בחופים הבאים:

  • חוף דוגה
  • חוף גולן (חוף אי שם)
  • חוף חוקוק צפון
  • חניון האון
  • חוף האון
אוהל עם מזגן בכנרת
אוהל עם מזגן בכנרת? תכירו את חוף דוגה החדש

יש גם אוהלים ממוזגים בכנרת?

כן, הטרנד של האוהלים הממוזגים ואוהלי הגלמפינג הגיע גם לכנרת. נכון להיום יש מספר חופים בהם תוכלו למצוא אוהלים ממוזגים או אוהלי גלמפינג:

  • חוף חוקוק צפון – אוהלים ממוזגים
  • חוף דוגה – גלמפינג
  • חוף דוגית-גולן (חוף אי שם) – גלמפינג
  • חניון ירדן כנרת – אוהלים גלמפ לקבוצות
  • חוף האון – חניון האון – אוהלים ממוזגים
  • גלמפינג מיא בקיבוץ האון

יש שירותים ומקלחות? איזה מתקנים ותשתיות לקמפינג יש בחופים?

בחניוני הקמפינג סביב הכנרת יש מתקני תאורה, שירותים ומלתחות (אין מים חמים ברוב החופים), שולחנות פיקניק, ברזיות, פחי אשפה, הצללות, צל טבעי מחורשות האקליפטוסים ובחלק מהחופים גם מקומות להטענת טלפונים ניידים.

סוכת מציל בכנרת
סוכת המציל בחוף רסטל

יש שירותי הצלה ומצילים בחופים?

בחופים המוכרזים של הכנרת יש שירותי הצלה שפועלים בין השעות 9:00 ל-17:00  והשחייה מותרת בתחומי החופים המוכרזים בשעות הפעילות של המצילים בלבד. פירוט החופים המוכרזים והחניונים מופיע בסוף הכתבה.
יש חניוני קמפינג בכנרת שבהם החוף הוא חוף טבעי ללא שירותי הצלה, בהם הרחצה מסוכנת ואסורה (במיוחד משעות הצהרים או בזמן של רוחות שרקייה אז בד"כ יש בכנרת גלים וסחף מסוכן)

חוף כינר
חוף כינר יש חוף מופרד לציבור הדתי

איפה יש חופים מופרדים לציבור הדתי?

בכנרת יש שני חופים מופרדים לציבור הדתי – בצד המערבי החוף המופרד מדרום לטבריה ובצד המזרחי בחוף כינר.

עם גיטרה בכנרת
מה צריך יותר מגיטרה מול החוף?

אפשר להביא רמקולים או קריוקי לחוף?

לא החופים בכנרת מוגדרים כחופים שקטים בהם אין להפעיל אמצעי הגברה ולקיים מסיבות או אירועים היוצרים רעש.

איפה אפשר לארגן מסיבות או לעשות אירועי חברה ואירועים פרטיים בכנרת?

מאחר כל חופי איגוד ערים כנרת הוכרזו כחופים שקטים, בכולם לא ניתן לקיים מסיבות ואירועי חברה ואירועים פרטיים. מסביב לכנרת יש כמה חופים פרטיים בהם יש אפשרות לקיים אירועי חברה, מסיבות ואירועים פרטיים כדוגמת בתי המלון בצד של טבריה, כפר הנופש סטאי, מלון כינר, כפרי הנופש של האון, עין גב ומעגן, מלון סלינה, חוף ירדן כנרת, חוף בורה בורה וכמה חופים נוספים. מארגני אירועים, מפיקים או מנהלי ומנהלות רווחה שרוצים פרטים נוספים, מוזמנים ליצור איתנו קשר פה דרך האתר ונשמח לעזור.

איפה אפשר לעשות על האש, להדליק מדורה או מנגל בכנרת?

מותר להדליק מנגלים או מדורות בכל החופים במקומות המורשים (חוץ מהחוף הירוק בחוף חוקוק). שימו לב לכבות את האש אחרי שסיימתם ולזרוק את הפחמים למקומות לאיסוף פחמים.

איפה כן אפשר להשמיע מוזיקה בכנרת?

רוב החופים המוסדרים בכנרת (עם חניה, מצילים, מקלחות ושירותים) מוגדרים חופים שקטים והודיעו שהחל מ-2022 תתחיל אכיפה ויוטלו קנסות.

אפשרי להשמיע מוזיקה בחופים הטבעיים הלא מוסדרים בהם אין שירותי הצלה/חניה/מקלחות ושירותים כמו חוף רותם-שיזף או חוף הדקל או בחופים בתשלום כמו חניון האון וחוף רסטל שלא מוגדרים כחופים שקטים.

 

אפשר להגיע לקמפינג עם כלבים בכנרת?

אפשרי כל עוד הכלב מוחזק בהשגחה. כלבים מסוכנים בהשגחה של מבוגר מעל גיל 18. קחו בחשבון שכלבים שנמצאים בסביבה לא מוכרת עלולים לנבוח  ובמיוחד בשעות הלילה… מניסיון…

מותר להביא כלבים לכנרת?
אז מותר להביא כלבים לכנרת?

יש השכרת קרוואנים בכנרת?

יש מספר חופים בהם יש חניונים עם קרוואנים להשכרה לתקופות קצרות של עד 14 יום. הקרוואנים כוללים חשמל, מזגן, מקלחות ושירותים בקרוואן או שירותים של החוף.
חופים עם קרוואנים להשכרה:

  • חוף חוקוק צפון
  • חוף גופרה
  • חוף האון
חניון קרוואנים בכנרת, קרוואן בכנרת
חניון קרוואנים בכנרת? קרוואן בחוף סוסיתא

איפה אפשר להחנות קרוואנים בכנרת?

בכל החופים המוסדרים של איגוד ערים כנרת אפשרי להתמקם עם הקרוואן עד 14 יום, במקומות המסומנים ובתשלום בהתאם למחירון החניה של איגוד ערים כנרת.
שימו לב שחניית קרוואנים בכנרת מותרת רק למטרות נופש ולא למטרות מסחריות, אין אפשרות להחנות קרוואנים ריקים בחופים. בחניונים אין חיבורים למים, חשמל וביוב לקרוואנים ויש מגבלות רעש על הפעלת גנרטורים במידה והם מרעישים לנופשים אחרים בחוף..

 

יש חיבורים למים וחשמל לקרוואן?

ב-3 חופים בכנרת יש כיום חניונים מוסדרים עם חיבורים למים וחשמל:

  • דוגה 37 מתחמים כולל חיבור לתשתיות מים, חשמל וביוב.
  • חניון חוף חוקוק צפון
  • חוף גופרה

 

יש תחבורה ציבורית לחופים?

בחופשות מפעיל איגוד ערים כנרת שאטלים מיוחדים בחינם לטובת הנופשים בחופים שמאפשרים להגיע לחופים מסביב לכנרת. ההסעות יוצאות מטבריה לכיוון צפון או דרום בהתאם ללוח הזמנים המתפרסם לקראת החופש הגדול.

 

נגישות בחופים

בכל חניוני איגוד ערים כנרת יש חניות נכים מוסדרות, שירותים ומלתחות נגישים וכניסה ללא תשלום לרכבי נכים. בחלק מהחופים יש גם שבילים נגישים עד המים וכסאות ניידים לכניסה למים.

סירה בכנרת, קמפינג בכנרת
אז מתי כדאי לבוא לכנרת?

מתי מומלץ להגיע לקמפינג סביב הכנרת?

כידוע הכל זה שאלה של טיימינג בחיים… רוב הנופשים מגיעים לכנרת מתי שאפשר בעיקר בחופשות והחגים ובעיקר בפסח, בעיד אל פיטר, בין הזמנים ובחופש הגדול, אז גם יש פקקי תנועה ארוכים בעיקר בחופים המזרחיים של הכנרת באזור צומת צמח עד כורסי ועין גב.

כמה טיפים אם אתם מגיעים לאזור בחגים ובחופשות:

  • קחו בחשבון שצפוי עומס בכבישים ואנחנו ממליצים בחום להגיע כמה שיותר מוקדם כדי לתפוס מקומות בחוף ובחניה לפני שהחופים ייסגרו.
  • תעקבו אחרי דיווחי התנועה בווייז ובגלגלצ – אם אתם שומעים שחוף מסויים נסגר – תחשבו מסלול מחדש ותחפשו חוף אחר.
  • כדאי להצטייד מהבית או מהדרך בכל מה שצריך לפני הכניסה לחוף ולקחת בחשבון שלא כדאי לצאת מהחוף עם הרכב עד שייגמר העומס באזור.
  • אם העומס לא מפריע לכם – לכו על זה:) רק תגיעו מוקדם. אם אתם פחות אוהבים חופים עמוסים פשוט תגיעו לא בימים מועדים לעומס כמו חול המועד והחופש הגדול.

רוצים חוף פרטי בכנרת? תחשבו מחוץ לקופסא ותגיעו אחרי או לפני העונה. אם תצאו לחופשה בכנרת, אפילו בסוף שבוע אבל קצת לפני או אחרי החופש הגדול ופסח, תמצאו חופים כמעט ריקים שבהם תרדמו לקול רחש הגלים ותתעוררו לקול ציוץ הציפורים. עשיתם פעם קמפינג בחורף? אמנם כולנו משנים תדר ברגע שנגמרת עונת הרחצה אבל מזג האוויר בארץ מאפשר לישון בחוץ כמעט כל השנה. תנסו פעם לישון בכנרת מחוץ לעונה ותגלו שאתם במקום קסום לא פחות מחופשה בחו"ל ואפילו בלי לקנות כרטיס טיסה. רק קחו בחשבון שהמים יהיו קרים ובנוסף אסור להכנס למים במידה ואין שירותי הצלה. למי שרוצה לטייל באזור זאת אפשרות מצוינת לחופשה באזור, בעלות סימלית בלבד.

קמפינג בחוף חוקוק, זריחה בכנרת
מתי בפעם האחרונה התעוררתם בבוקר מול הנוף הזה?

על איזה חופים אתם ממליצים?

חוף זה עניין של טעם אישי – יש כאלה שיעדיפו את החופים בצד המערבי של הכנרת עם הספורט הימי באזור טבריה ויש את אלה שיעדיפו לישון בחופים בצד המזרחי של הכנרת שהם יותר טבעיים. השאלה אם אתם רוצים לראות את הזריחה או את השקיעה מפתח האוהל. הצעירים יעדיפו את חופי לבנון, גולן וחוף צמח (בזמן שההורים שלהם ייזכרו בנוסטלגיה בהופעות הגדולות של הקיץ שהתקיימו שם בזמנו). משפחות יעדיפו להקים את האוהל המשפחתי בחופים המוכרזים בהם יש שירותי הצלה כמו חוף גופרה או סוסיתא ויש כאלה שיעדיפו את חוף רותם ושיזף שיושבים ממש בקרבת הכביש.

ההמלצה שלנו היא פשוט להגיע ולעשות סיבוב בחוף לפני שאתם מתחילים לפרוק את האוטו ולראות מה מצב העומס בחוף ואם מצאתם מקום לטעמכם פשוט להתמקם ואם לא לדלג לחוף הבא. והכי חשוב זה שתשמרו על עצמכם ועל הילדים ולא להכנס לשחות בחופים ללא מציל, לשתות הרבה מים ולהשאיר את החוף נקי כמו שמצאתם אותו.

 

רשימת החופים המותרים לקמפינג בכנרת

בכנרת קיימים 2 סוגי חופים בהם אפשרי להקים אוהלים: חופים מוכרזים לרחצה, חופים לא מוכרזים ללא שירותי הצלה. בנוסף יש גם חופים טבעיים או חופים פרטיים בהם אין אפשרות להקים אוהלים:

חניוני קמפינג בחופים מוכרזים בכנרת:

 

חניוני קמפינג בחופים לא מוכרזים בכנרת ללא שירותי הצלה:

  • חוף צאלון
  • חוף שיזף רותם
  • חוף הדיאמונד – חוף הקייט סרף וגלשני הרוח (שמורת טבע – לינה רק צפונית לנחל הסמק)
  • חניון ירדן כנרת (כניסה בתשלום ובהזמנה מראש)
  • חניון חוף האון, יש חוף מוכרז מצפון של חוף האון (הכניסה בתשלום ובהזמנה מראש)
  • חוף הדקל טבריה

 

חופים בכנרת בהם אין אפשרות להקים אוהלים ולעשות קמפינג:

כפר הנופש עין גב, חוף כפר הנופש האון, חוף כפר הנופש מעגן עדן, החוף הנפרד בטבריה, חוף חמי טבריה, חוף גנים, חוף סירונית, חוף מלון גיא, חוף מלון גלי כינרת רימונים
הטיילת, חוף מלון ישרוטל כנרת, חוף סלינה בכנרת, חוף מלון אונרדו, חוף התכלת בטבריה, חוף בורה בורה (רקת), חוף גרין, חוף מלון נוף גינוסר.

 

הפירוט המלא על כל החניונים, איזה מתקנים ומה יש בכל חניון בכנרת נמצא כאן באתר תחת קטגוריית קמפינג בצפון. מקווים שענינו על כל השאלות, אם יש לכם שאלות נוספות מזומנים לשאול אותנו בצור קשר או לפנות ישירות לגופים שאחראים על חופי הכנרת – איגוד ערים כנרת, רשות הטבע והגנים, עיריית טבריה ומפעילי החופים והחניונים הפרטיים.

טלפונים חיונים ומידע נוסף לגבי לינה וקמפינג בחופי הכנרת:

מוקד איגוד ערים כנרת: כוכבית כינרת *55477 עו באתר: www.kineret.org.il

מוקד עיריית טבריה: 04-6739585 / ווצאפ: 050-6117106

מועצה אזורי עמק הירדן: 04-6757600

רשות הטבע והגנים: *3639