עדכון מרץ 2020: צעדת הגלבוע בוטלה בשל הקרונה!

 

זה מה שהיה מתוכנן לקרות בצעדה שבוטלה בשלב זה (לגזור ולשמור לשנה הבאה…)

 

מסלולי ההליכה בצעדה, יכללו גם השנה מסלולים משפחתיים, עממיים וארוכים בדרגות קושי שונות, בשיא עונת הפריחה באזור בין נקודות תצפית אל הנוף מהיפים בישראל.

לצד המסלולים,בצעדה המאורגנת על ידי המועצה האזורית גלבוע, ייהנו המבקרים משלל פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה שיתקיימו בגן הלאומי מעיין-חרוד: הפנינג, הפעלות ופעילויות לילדים, דוכני יצירה ודוכני מזון.

צעדת הגלבוע, מהצעדות הוותיקות בישראל המתקיימת ללא הפסקה משנת 1966 מושכת אליה רבבות משתתפים מהארץ ומחו"ל, הנהנים לשלב פעילות גופנית עם נופי הטבע הקסומים של עמק חרוד ופריחת האביב של הגלבוע.

הצעדה יוצאת ממספר נקודות התחלה על רכס הגלבוע ועד הגן הלאומי מעיין חרוד בה נמצאת נקודת ההתכנסות של הצעדה ממנו יצאו הסעות ללא תשלום אל המסלולים השונים. במעיין חרוד גם יתקיים טקס הסיום בהשתתפות ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור. חושבים להשתתף? השנה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש משפחות ובני כל הגילאים מוזמנים ליהנות מצעידה ב- 3 מסלולים שונים, הפעלות, פעילויות לילדים, דוכני יצירה ודוכני מזון.

צעדת הגלבוע 2020 מסלולים והרשמה
צעדת הגלבוע 2020: 3 מסלולי הליכה בדרגו קושי שונות. צילומים: צחי רייזל

צעדת הגלבוע – המסלולים:

השנה תתקיים צעדת הגלבוע תתקיים בימים שישי ושבת ב-20-21 במרץ בשלושה מסלולים שונים:

מסלול משפחתי

מכתף שאול ועד מעיין חרוד – 6 ק"מ

מסלול עממי

יום שישי: ממצפה ויניה כהן ועד מעיין חרוד
שבת: מהר ברקן ועד מעיין חרוד
אורך המסלול: 10 ק"מ

מסלול בינלאומי עבור תושבים ואורחים

שישי: מאזור הר גיבורים ועד מעיין חרוד
שבת: דרומית לשמורת אירוס הגלבוע ועד מעיין חרוד

20 ק"מ בכל יום

למפת פירוט המסלולים לחצו כאן…

חניון לילה מעין חרוד
חניון לילה מעין חרוד. צילום: רשות הטבע והגנים

מלון, צימר או קמפינג באזור הגלבוע:

באזור עמק בית שאן וחרוד תוכלו להשאר לישון במלון אוליב בגלבוע (מתחם הסקי בגלבוע לשעבר), בצימרים וחדרי אירוח בקיבוצים כמו ניר דוד ליד הגן גורו. שימו לב כי בחניון הלילה מעין חרוד של רשות הטבע והגנים לא תתאפשר לינה בסופ"ש של הצעדה.

את הצעדה ארגנת המועצה האזורית גלבוע, המשתרעת על שטח של כ-250 אלף דונם, בהם מתגוררים כ-32 אלף תושבים, בעשרות יישובים, קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים וכפרים, המתפרנסים מענפי חקלאות, תעשייה, תיירות ועוד. מידי שנה נערכה ברחבי המועצה צעדת הגלבוע (הצעדה הבינלאומית היחידה בארץ), ופסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי, כאירועי שיא לפעילויות האקסטרים, ותיירות הספורט, המאפיינים את הגלבוע.

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע מציין לקראת הצעדה כי "צעדת הגלבוע היא אחת מאירועי הספורט העממי האהובים, המוכרים והגדולים בישראל. מרגש במיוחד לפגוש ישראלים שגדלו על מסורת הצעדה מילדות, ומגיעים להשתתף בה מדי שנה ביחד עם בני הדור השני והשלישי. השנה, הנהגנו חידוש במטרה להקל על קהל המשתתפים ואפשרנו הרשמה מוקדמת, בכדי לחסוך זמן ותורים בבוקר האירוע". נור מוסיף כי "אחרי חורף מבורך במשקעים כפי שחווינו השנה, הגלבוע יקבל את פני הצועדים בפריחה מרהיבה במיוחד, ואני קורא לכולם, משפחות ובני כל הגילאים, להצטרף אלינו ולקחת חלק בחוויה המהנה".

 

הסעות לצעדת הגלבוע

השאטלים לצעדה יצאו מחניון מהחניון הגדול במעיין חרוד עד לנקודות הזינוק השונות.
שישי בין השעות 06:30 – 09:00
שבת בין השעות: 06:30- 11:00

 

כרטיסים לצעדת הגלבוע:

השנה ניתן לרכוש כרטיסים לצעדה במכירה מוקדמת ולקבל מידע נוסף על כל האירועים באתר או בדף הפייסבוק של המועצה האזורית גלבוע.

מחירים:
40 ש"ח למשתתף (מגיל 3)
30 ש"ח לקבוצות מאורגנות
25 ש"ח לתושבי הגלבוע.
כל משתתף המסיים את המסלול יקבל תעודה ומדליה וכן יחולקו גביעים לקבוצות בטקס הסיום שיתקיים בגן הלאומי מעיין חרוד.

 

צעדת הגלבוע 2020 ע"ש רב אלוף משה לוי

שישי-שבת 20-21 במרץ 2020

להרשמה ופרטים נוספים לחצו כאן…