אם גם אתם מוסיפים טוויסט חריף לכל מנה, לא מסוגלים לאכול סושי בלי מיונז ספייסי ולהעשיר כל תבשיל בתבלינים חריפים במיוחד, הכתבה הזו נכתבה במיוחד עבורכם. אספנו מספר מנות ממספר מטבחים שונים שמומלץ לנסות בחום.

דג חריימה חריף

המטבחים הטוניסאי, המרוקאי וגם הטריפוליטאי מתגאים בדג הזה, המוגש עם רוטב אדמדם חריף וסמיך העשיר בטעמים. את המנה הזו אפשר להכין עם סוגי דגים שונים, ואנו בחרנו הפעם דווקא בבורי בזכות המרקם העסיסי והבשרני שלו. כדי להכין את המנה תצטרכו לפחות חצי קילו בורי חתוכים לחצאים (הנתחים השלמים אורכים זמן רב יותר לבישול). מלבד זאת תצטרכו כוסברה, פפריקה לימון חתוך לפרוסות דקיקות, שבבי פלפל ירוק יבש גרוס או צ'ילי חריף, פפריקה, שום, זמן זית ופלפלים ירוקים.

איך מכינים? חממו את שמן הזית, פרסו את הפלפלים והתחילו לטגנם לאחר מכן הוסיפו את התבלינים והשום כדי שיפתחו מעט. לאחר טיגון של מספר דקות הוסיפו את הכוסברה ומלאו את הסיר במים בגובה של שניים־שלושה סנטימטרים. המשיכו להרתיח על אש בינונית, ומדי פעם ערבבו את התערובת. כאשר הרוטב מבעבע הוסיפו את הדג והמשיכו לבשלו כעשרים דקות נוספות. מדי פעם הזליפו מעט רוטב על הדג. הוסיפו את פרוסות הלימון לתערובת כדי שיעשירו את הרוטב בטעמם והגישו כל פרוסת דג עם הרבה רוטב ופלחי לימון מבושלים. את מידת החריפות תוכלו לקבוע לפי הטעם, וכך תדעו כמה צ'ילי יש להוסיף בהתאם לרמת החריפות הרצויה. אפשר לשדרג את המתכון עם מספר פלפלים חריפים ירוקים בתחילת הטיגון.

שקשוקה חריפה

מעדן חריף נוסף שמלווה הן ארוחות בוקר מושקעות והן את ארוחות הערב בימים קרירים הוא השקשוקה החריפה העשירה בירקות וטעמים. תוכלו להכין מחבת גדולה מלאה ביצים שמספיקה לארבעה אנשים, שקשוקה זוגית קטנה יותר או שקשוקה אישית במחבת קטנה. מה המרכיבים? ביצים לפי כמות האנשים (לכל אדם לפחות שתיים), אבקת מרק עוף, פפריקה חריפה, פלפל חריף, רסק עגבניות, שיני שום פרוסות בצורה גסה (אפשר להשאיר מספר שיני שום שלמות לחיזוק הטעם), שמן זית וקילו עגבניות לפחות.

איך מכינים? התחילו מבישול מהיר במשך כעשר דקות של העגבניות במים חמים. ניתן לחתוך את העגבניות קודם לקוביות או רק ליצור צורת X במרכזן. במקביל החלו לטגן את השום, רסק העגבניות, והפלפלים החריפים עם רבע כוס מים תוך כדי ערבוב איטי. הוסיפו את העגבניות והביאו להרתחה. לאחר מכן, צרו גומה ברוטב הרותח כדי לשבור לתוכו ביצה עד שתסיימו לשבור את כולן במקומות שונים במחבת. הנמיכו את עוצמת החימום ובשלו עד שהביצים יתקשו מעט. אם אתם אוהבים לאכול את הביצים כאשר החלמון רך, מומלץ להסיר מהאש לאחר מספר דקות (כאשר החלבון התקשה). אם אתם מעדיפים ביצים קשות המשיכו לבשל עם מכסה שקוף. פזרו כוסברה מעל והגישו עם לחם טרי.

מרק עוף תאילנדי חריף

מנה קלה מאד להכנה ועשירה במרכיבים מגיעה אלינו מתאילנד שבמזרח. היא מבוססת על קארי תאילנדי חריף (לא להתבלבל עם ההודי המעודן יותר) המגיע בדרך כלל כמשחה. בחרו את הגרסה האדומה המעניקה למנה גוון כתום. מה תצטרכו? שוקי עוף, למון גראס, שום, ציר עוף, משחת קארי, בצל, כוסברה ופלפל חריף. התחילו מהרתחה של השום, ציר העוף והלמון גראס. לאחר מכן, חממו את העוף בסיר נפרד והוסיפו לו את משחת הקארי והבצל. המשכו לערבב מדי פעם. לאחר מכן שלבו בין הסירים והוסיפו חלב קוקוס (אין מדובר במרכיב חלבי), המשיכו לבשל עוד כעשרים דקות תוך שאתם מערבבים את המרק עד שמרקמו יהיה סמיך ואחיד.

המנה הזו יוצאת מאד חריפה, ולכן יש המשלבים עמה גם אורז לבן בסגנון תאילנדי, מומלץ להשתמש באורז מסוג "יסמין" שכל אחד מהגרעינים שלו ארוך יחסית. בשלו את האורז כך שיצא מעט דביק, עם מעט מלח, כוס אורז ושתי כוסות מים עבור ארבע מנות. לאחר מכן הגישו את המנה עם נאן הודי (לחם הודי המזכיר מעט טורטייה בצורתו אך שונה במרקמו) המאפשר "לנגב" את שאריות המרק החריף והטעים במיוחד מהקערה. אפשר לשפוך מעט מהירקות של המרק על האורז כדי להוסיף טוויסט מעט חריף וטעים. את המרק עצמו הגישו עם מעט כוסברה קצוצה טרייה שחתכתם ממש לפני ההגשה. בתאבון!