טרקים בגיאורגיה:

לחובבי הטרקים גיאורגיה היא גן עדן של ממש. המדינה כוללת בתוכה חלק ניכר מהרי הקווקז, וההרים שלה מלאים כפרים קטנים ומסלולי טיול. ניתן לבחור בטרקים המתאימים למיטבי לכת בלבד, ודורשים ציוד הליכה ואוהלים, או להתפנק במסלולים פשוטים אך עוצרי נשימה, הכוללים לינה באירוח אצל המשפחות בכפרים לאורך הדרך.

טיול ג'יפים:

טיול ג'יפים בגיאורגיה יהיה חוויה שלא תשכחו לעולם. פני השטח של המדינה הקטנה הם מגוונים כל כך, וכוללים טבע פראי, ותופעות גיאולוגיות מרהיבות. תוכלו לנהוג את דרככם בין קרחוני ענק הפולטים נהרות שוצפים, להגיע למערות נטיפים מרהיבות, או פשוט לנסוע וליהנות מהשקט והיופי של האזורים הכפריים.

טיול אורבני:

עיר הבירה של גיאורגיה, טיביליסי, היא עיר יפה ומהנה במיוחד לטיול. העיר מכילה מגוון עצום של אטרקציות לכול גיל. בעיר תוכלו למצוא מוזיאונים, מעיינות חמים, קונצרטים, חנויות זולות לשופינג, ופארק שעשועים עם הנוף היפה באירופה. פארק השעשועים של העיר הוא זול במיוחד לכניסה, ויחסית מאוד לא עמוס במבקרים, כך שתוכלו להעסיק בו את הילדים שעות ארוכות.


מהם יעדי הטיול הבולטים בגיאורגיה?

כאשר מתכננים טיול לגיאורגיה, חשוב לנסות להתמקד. למרות הפיתוח המהיר של המדינה, עדיין תשתית הכבישים והרכבות בה מחייבות נסיעה איטית. לכן, אם זמנכם מוגבל, תוכלו להספיק לראות רק חלק מהמחוזות, וניסיון לתפוס הרבה יגזור עליכם בילוי של זמן ארוך בדרכים. יעדי הטיול הבולטים בגיאורגיה שיש לשקול כאשר מתכננים טיול למדינה כוללים בין השאר:

קזבגי:

מחוז קזבגי נמצא בפינה הצפון מזרחית של גיאורגיה. מדובר במחוז הררי, אך לא מאוד מיוער. האטרקציה הבולטת ביותר במחוז היא המון נביעות של מים מינרליים מיוחדים במינם. המים פורצים אל פני השטח בצבעים בוהקים, בעיקר אדום וצהוב, ויוצרים עם הדשא נוף עוצר נשימה. בנוסף, קזבגי הוא יעד נהדר לחובבי האקסטרים, והוא אחד היעדים הטובים בשביל טיולי ג'יפים בגיאורגיה, או בשביל מטפסי הרים וקרחונים.

מסטיה:

מסטיה הוא שמו של כפר הנמצא בצפון גיאורגיה. הכפר עצמו הוא יפה במיוחד, ומכיל בתוכו המוני מגדלים משונים שמשפחות שונות בנו בימים עברו. מסטיה היא נקודת המוצא לטרקים באזור, חלקם טיולי יום וחלקם ארוכים. הטרק המוכר ביותר הוא טיול של 5 ימים ממסטיה לכפר אושגולי, הישוב הגבוה ביותר באירופה. הטרק יקח אתכם בין פסגות מושלגות, מרבדי אוכמניות, נהרות מתפתלים ויערות קסומים, ויהמם גם מטיילים מנוסים.

התייחסו בכבוד למקומיים ותזכו בחוויה בלתי נשכחת

רוב רובו של העם הגיאורגי הם אנשים חמים, מנומסים נעימים וחובבי ישראל. נסו מאוד לשמור על יחס מכבד עבור האנשים שתפגשו בדרך, בעיקר באזורים הכפריים יותר. הגיאורגים מכניסי אורחים במיוחד, והזמנות לכוס וודקה עוצמתית או לשתיית בקבוק יין מייצור עצמי לחלוטין הן מאוד לא נדירות במהלך הטיול. זכרו, שחלק גדול מהטיול שלכם אתם צפויים ללון בבתים פרטיים של משפחות מקומיות שהוסבו לחדרי אירוח. לכן, אם תהיו ידידותיים למקומיים, תוכלו ללמוד המון על חייהם, ולהפוך את השהות שלכם במדינה למהנה ומיוחדת הרבה יותר.