באים לחופשת קמפינג באילת? בתי מלון, הכל כלול, שופינג ואגדו דו בבריכה.. אז מה קשור קמפינג עכשיו?

אז זהו, מסתבר שבאילת, כמעט מתחת לרדאר יש גם כמה אלטרנטיבות לאוהבי קמפינג במדבר, הים והשקט. במיוחד בימים אלו שהקמפינג מספק תחליף מצויין לבתי המלון והצימרים היקרים, יש ביקוש גובר לאתרי גלמפינג, קמפינג וטיולים בטבע, גם באילת.

במקום להצטופף בתור לבופה, לרדת ללובי במעלית עמוסה עם ילדים משתעלים או לטבול בבריכה עמוסה במתרחצים, הרבה ישראלים מוכנים בימים אלה לוותר על הפינוק של בתי המלון ולצאת לקמפינג… אפילו באילת.

כן, מסתבר שאילת זה לא רק בתי מלון, הטיילת ושופינג. אפשר לחוות גם אילת אחרת ולהנות מהטבע והנוף המדהים שהוא לדעתנו אחד היפים בעולם. אמנם חם ביום וקריר בלילה וקצת קשוח ביולי-אוגוסט, (אלא אם כן מצאתם קרוואן או אוהל ממוזג) אבל בשאר השנה זה בהחלט תענוג.

אז איך עושים את זה ואיפה אפשר לעשות קמפינג או גלאמפינג באילת? כל הפרטים במדריך שהכנו לכם.

אתרי קמפינג באילת: המדריך המלא

אחרי שנים שהיה סוג של מערב פרוע בחופי אילת לאחרונה העירייה הסדירה את לינת השטח בחופי העיר, פירקה את החניונים הפיראטיים לאורך החופים הדרומיים והסדירה 3 חופים ללינת שטח חינמיים וחניון קרוואנים – החוף הצפוני לאוהלים וקרוואנים ואת החוף הדרומי המגדלור וחוף הנסיכה לאוהלים בלבד.  לאוהבי השטח והנוף המדברי יש גם כמה חניוני שלט סודיים שמסתתרים בהרי אילת.

בנוסף עוד שתי אופציות לא חינמיות – האוהלים הממוזגים במדבריא,  בית ספר שדה אילת שמציע מתחם קמפינג בהתחלה של שביל ישראל וההבטחה הגדולה לחובבי הגלאמפינג והתמונות ההורסות באינסטגרם שייפתח בשנה הבאה: חניון הגלאמפינג וכפר הצוללים החדש של מלונות דן שמוקם בימים אלו במתחם הקרווילות.

עכשיו באוגוסט אולי עוד קצת חם לישון על החוף, אבל כשקצת מתקרר ובחורף במיוחד אין כמו לישון באוהל ולהתעורר מול הזריחה של הים האדום. תשמרו את הכתבה הזאת ותשלחו את המדריך הזה לפעם הבאה שמישהו אומר לכם שאילת יקרה.

קמפינג החוף הצפוני באילת
קמפינג החוף הצפוני באילת

קמפינג בחינם באילת: החוף הצפוני קרוואנים ואוהלים מהבית

חניון החוף הצפוני נמצא מזרחית לחוף המופרד, ליד מלון הרודס. כאן תוכלו למקם את האוהלים או הקרוואנים שלכם ולהשאר לישון ממש מול הים.
זה לא חניון מוסדר ואין בו שירותים, מקלחות או שמירה. החניון קרוב לחוף המופרד ששם יש שירותי הצלה ושירותים, בהתאם לימי ושעות הפעילות.

חניון קרוואנים אילת החוף הצפוני
חניון קרוואנים של אילת בחוף הצפוני

אפשר גם למלא שם מים ולהשתמש בשירותים.  שימו לב כי בתקופות חופשות וחגים עלול להיות קצת עמוס בחוף. מומלץ לבוא לקמפינג שקט באחד מימי השבוע.
היתרון: להתעורר מול הים האדום. החסרון – הגנרטורים של הקרוואנים עושים קצת רעש אם אתם באוהלים, אז מומלץ להתמקם כמה שיותר מזרחה וקרוב לקו המים.

איפה? החוף הצפוני באילת. ווייז: החוף הצפוני אילת
מתי? פתוח 24/7 ללא תשלום/הרשמה

קמפינג בחינם על המים באילת: החוף הדרומי ליד המגלדור עם אוהלים פרטיים

הכי קרוב לסיני שאפשר להיות באילת… באזור חוף המגדלור ומול מלון הנסיכה לשעבר יש חניון לילה מאושר ללינה ממש מול הים האדום. חוף עם ציליות בהם אפשר לעשות קמפינג: מדרום לחוף המגדלור ומול חוף הנסיכה. שני המקומות יש ים, חוף וכמה ציליות גדולות וזהו. שימו לב שמותר ללינה באוהלי איגלו בלבד ולא בקרוואנים. בחוף המגדלור יש גם שירותי שדה ובחוף הצמוד יש מסעדה ושירותים.

איפה?
החוף הדרומי של אילת.
ווייז לחניון הדרומי: חוף המגדלור (החניון נמצא צמוד מדרום לחוף)
מתי? פתוח 24/7 ללא תשלום/הרשמה

 

קמפינג בחינם על הים באילת: חוף הנסיכה

קמפינג חוף הנסיכה אילת, קמפינג החוף הדרומי
הקמפינג הכי דרומי בארץ – מול חוף הנסיכה באילת

הקמפינג הכי דרומי בארץ והכי קרוב לסיני שאפשר להיות באילת…בחוף הדרומי מול מלון הנסיכה לשעבר מעט לפני מעבר טאבה, יש חניון לילה מאושר ללינה ממש מול הים האדום. חוף עם כמה ציליות בהם אפשר לעשות קמפינג מול חוף הנסיכה. במקום יש ים עם מים צלולים ואזור מצוין לצלילה, חוף וכמה ציליות גדולות וזהו. מעבר לכביש יש שירותים שלא בטוח שפתוחים 24/7. אין מים או מקלחות בחוף ומומלץ להערך בהתאם.
שימו לב שמותר ללינה באוהלי איגלו בלבד ולא בקרוואנים.
מתאים במיוחד למי שרוצה קמפינג שקט ומבודד. שימו לב שזה שמורה ויש להכנס למים באזורים המותרים בלבד.
סוף העולם שמאלה כבר אמרנו?
איפה? החוף הכי דרומי של אילת.
ווייז: מלון הנסיכה (חונים בחניון הנסיכה בכחול לבן ועוברים במעבר התת קרקעי מתחת לכביש 90)
מתי? פתוח 24/7 ללא תשלום/הרשמה

חניון נחל צפחות, חניון נחל שלמה תחתון
חניון נחל שלמה תחתון (נחל צפחות) רק עץ, אתם והמדבר

 

קמפינג שטח בחינם: חניון נחל שלמה

חניון נחל שלמה נמצא בשפך נחל צפחות, בחלק התחתון של המפגש עם נחל שלמה. הגישה למקום נוחה לרכבים, אופניים והולכי רגל. החניון הוא מסוג חניון שלט, ואין בו מים זורמים, חשמל, שירותים ומקלחות ככה שמומלץ להתארגן מראש על מה שתצטרכו. מותר להבעיר אש רק אם הבאתם איתכם את העצים – אין להשתמש בעצים שבשטח.

איפה? נחל שלמה מיד אחרי חוות הגמלים מצד שמאל מתחת לעץ שיטה
ווייז: חניון נחל שלמה 
מתי?
פתוח 24/7 ללא תשלום/הרשמה

חניון לילה הר יהורם
קמפינג בחניון לילה הר יהורם. צילום: רשות הטבע והגנים

 

קמפינג בחינם: חניון שביל אילת – חניון הר יהורם

שביל הרי אילת חוצה את הרי אילת על רקע נופי הרי אדום המיוחדים. השביל מתחיל בנאות סמדר שבצפון הרי אילת, עולה להרים המערביים ויורד מהם דרך עמק ססגון אל הערבה, ומסתיים בשמורת האלמוגים שלחופו של הים האדום.  חניון הר יהורם מציע למטיילים באזור ברז מי שתייה, שירותים ולינה ללא תשלום. במקום יש עוקב מים בו מחליפים את המים בתדירות קבועה. מוצבים שירותי נסורת אקולוגיים כדי למנוע זיהום בשטח, בנוסף למתקנים להבערת מדורות. מקום מעולה לראות את מטר המטאורים וכוכבים נופלים בלילה.

איפה? צמוד לכביש 12 כרבע שעה נסיעה (כ-7 ק"מ) מערבית לאילת
ווייז: חניון לילה הר יהורם
מתי?
פתוח 24/7 ללא תשלום/הרשמה

קמפינג מדבריא נחל שלמה אילת, אוהלים ממוזגים באילת
קמפינג מדבריא נחל שלמה צילומים: ארן דולב

קמפינג באוהלים ממוזגים באילת? מדבריא

איך לא חשבו על זה קודם? מוזמנים למתחם מפנק של אוהלים באילת. במתחם תהנו מאוהל עם מזגן באווירה מדברית. מתחם האוהלים הממוזגים מדבריא נמצא ליד חוות הגמלים בנחל שלמה. תוכלו להוסיף מצעים, ארוחת בוקר ולקבל הנחות משמעותיות על פעילויות באטרקציות של החווה. כל האוהלים במקום מוקמים וממוזגים, ויהיו במתחם הצללות מעל האוהלים. יש עמדת מנגל לכל אוהל, מקלחות, שירותים, ומטבח משותף. מתחם הגלאמפינג נמצא כחמש דקות נסיעה מהים ומהעיר.

איפה? בנחל שלמה – חוות הגמלים
ווייז: מדבריא אילת
מתי?
פתוח 24/7 בתשלום והזמנה מראש
להזמנת אוהלים ממוזגים: 053-9377602

הזריחה מהר צפחות, מסלול הר צפחות
לא מפספסים את הזריחה מהר צפחות. תחילת או סיום המסלול של שביל ישראל

קמפינג בית ספר שדה אילת

בית ספר שדה באילת נמצא מול חוף האלמוגים ומציע שתי אפשרויות לינה במחירים נוחים. תוכלו להקים אוהל פרטי בחניון הלילה. במקום שולחנות פיקניק, סככות צל, שקעי חשמל, עמדת מנגל, עמדה לשטיפת כלים, מי שתיה ורחצה, מקלחות חמות ושירותים. אמנם לא על המים אבל יש יתרון שיש במקום מקלחות ושירותים מסודרים. מקום אידיאלי ללילה לפני שמתחילים לצעוד את שביל ישראל שמתחיל ממש כאן (או לסיים אותו אם התחלתם מצפון.

בנוסף יש אפשרות ללון בחדרי אירוח צמודי קרקע ממוזגים. בכל חדר מקלחת ושירותים צמודים ופינת קפה. המקום מציע גם חדר אוכל, מועדון, חדרי הרצאות ובית כנסת. אין כניסת רכבים לחניון | אין כניסה לבעלי חיים.

אם אתם פה אל תפספסו: תשימו שעון לשעה לפני הזריחה ותעלו מכאן לראות את הזריחה מהר צפחות – אחת הזריחות היפות שראיתי.

איפה? בית ספר שדה אילת
איך מגיעים? על כביש 90 מול שמורת חוף אלמוג. ווייז: בית ספר שדה אילת
טלפון: 03-6388688 | 08-6372021

אוהלים ממוזגים באילת, אוהל עם מזגן באילת
אוהלים ממוזגים באילת. צילומים: ארן דולב

בקרוב: אתר גלאמפינג ואוהלים ממוזגים באילת בעין סוף

על פי התכניות, יוקם באילת כפר נופש המבוסס על אוהלי גלאמפינג ממוזגים וכפר צוללים. רצועת החוף של אילת מעקבה ועד טאבה תשנה בשנים הקרובות את פניה, ותפותח טיילת השלום מטאבה לעקבה שתכלול מוקדי פעילות ואירוח מדבריים לאורך החופים.  בין וגאס לנואייבה: רצועת החוף האילתית חולקה לשני מתחמי תיירות: עיר החוף החלק הצפוני של חופי אילת ואזור הטיילת ונמל התעופה שהתפנה ימשיך להתפתח כעיר תיירות מודרנית ותוססת. האזור הדרומי של חופי אילת, מריף הדולפינים עד טאבה, יפותח כאזור תיירות טבע רגוע יותר שייקרא עין סוף וישמור על השילוב הטבעי שבין המדבר לים האדום.

לאורך הרצועה הדרומית יוכשרו נאות מדבר מוצללות, שביל אופניים וטיילת עד טאבה, מזחים לשמירה על שונית האלמוגים ויוקמו כפרי גולשים צוללים ומטיילים, מלונות נישה ומתחמי קמפינג ואירוח המשתלבים בנוף המדברי. החופים יורחבו על ידי הזזת הכביש מערבה, יוקמו חניוני חנה וסע, וייפתח קו ימי לחוף הדרומי. כחלק מהתכנית להקמת עוד 6,000 חדרי אירוח עד שנת 2030 החלו בהקמת שני מתחמי אירוח של תיירות אקולוגית מדברית:

מתחם הקרולינות: מתחם קרולינות של כ-70 חדרי אירוח על שטח של כ-20 דונם. משפחות מטיילות יוכלו להתארח במתחם בלינה ייחודית בסגנון מדברי תוך חיבור לטבע.
קמפינג כפר הצוללים: יוקם כפר צוללים תיירותי שישלב מסעדה נופית הצופה למפרץ לצד מתחם קמפינג איכותי המשולב בדופן ההר בסמוך לאתרי הצלילה בחוף הדרומי.
עוד פרטים באתר התיירות של אילת: www.eilat.city

ועד שכל זה יקרה, בנתיים תוכלו להנות מקמפינג בכל אחת מהאופציות האחרות שיש לקמפינג באילת.